دین‌پرست قائم مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان چهارمین جلسه این ستاد با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، گفت: یک میلیون و 250 هزار نفر در سامانه ستاد مرکزی اربعین حسینی (سماح) ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: 870 هزار نفر از زائرین، نسبت به تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

دین‌پرست با اعلام اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح روز سه‌شنبه سوم آذرماه و تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز تا روز پنجشبه 5/ 9/ 94 خواهد بود افزود: مقرر شد با پیگیری وزارت امور خارجه و در هماهنگی با سفارت عراق در تهران، تا نهم آذر برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات، در 15 دفتر تعیین شده روادید (ویزا) صادر شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در روزهای اخیر تعداد 161 هزار و 368 زائر حرم حسینی از طریق مرزهای سه‌گانه مهران، شلمچه و چزابه از کشور خارج شده‌اند که نسبت به ایام قمری سال قبل از رشد سه و نیم برابری حکایت دارد و نشان دهنده مدیریت خوب مردم برای خروج تدریجی از کشور است.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام اینکه در هشت روز اول ماه صفر، تعداد 192 هزار و 626 جلد گذرنامه جدید برای افراد صادر شده است، افزود: در توافقی که با مقامات عراقی صورت گرفته است مقرر شد اتباع خارجی دارای مدارک قانونی صرفاً از طریق مرز شلمچه از کشور خارج گردند.