به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»،  برنامه تلویزیونی «سمت خدا» در ایام محرم محور مباحث خود را بر ترویج مقتل خوانی و بررسی معتبرترین و مستندترین منابع این کار می‌پردازد.
سیدعبدالمجید رکنی، تهیه کننده این برنامه درباره موضوعات مورد بحث در ایام محرم بیان داشت: سمت خد در ماه محرم به طور ویژه به موضوع مقتل خوانی می پردازد. زیرا خواندن و روایت وقایع عاشورا بر اساس منابع معتبر و مستند یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و ایشان همواره از رسانه انتظار دارند که اهتمام ویژه ای به این مبحث داشته باشد.
وی با بیان این که آیتمی به این موضوع اختصاص می یابد و همچنین کارشناسان درباره فرهنگ درست مقتل خوانی در ایران صحبت می کنند، ادامه داد: بحث تخصصی درباره موضوع محرم و مقتل خوانی از روز شنبه 11 آبان ماه شروع می شود و تا 20 محرم هم ادامه خواهد داشت.
موضوعات برنامه سمت خدا از روز شنبه 11 آبان تا چهارشنبه 15 آبان ماه به شرح زیر است:
شنبه 11 آبان: سلوک با امام حسین علیه السلام با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری
یکشنبه 12 آبان: یاد معاد در کلام امام حسین علیه السلام و شناخت ویژگی های اصحاب آن حضرت با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی
دوشنبه 13 آبان: رحمت الهی در واقعه عاشورا با حضور حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرخزاد
سه شنبه 14 آبان: برکات و اسیب های عزاداری با حضور حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی
چهارشنبه 15 آبان: آداب مهمانی محرم با حضور محمد مهدی ماندگاری .
برنامه سمت خدا کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست که با اجرای نجم الدین شریعتی هر روز به جز پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 13.30 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

 


به نقل از نسیم