به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اظهار کرد: اخیراً با توجه به درخواست‌های مکرر مردم ولایتمدار و دیندار استان بوشهر و کسانی که ارتباط مستقیم با ستاد بازسازی داشتند، ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل عباس«علیه السلام» در کربلای معلا را برعهده گرفتیم.

وی با اعلام این خبر که کارگاهی را در شهر بوشهر در راستای ساخت ضریح خیمه‌گاه قمربنی‌هاشم«علیه السلام» ایجاد و برپا کرده ایم، اظهار کرد: تاکنون با بخشی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی و تشکل‌های مردمی جلساتی به منظور هماهنگی و همکاری در ساخت این پروژه عظیم و جهادی انجام شده و این نیت را داریم که این ضریح مقدس با همکاری و مشارکت مردم دیندار و محب اهل بیت«علیه السلام» استان بوشهر ساخته شود و طی مراسمی رونمایی شود.

عبدالرضا مطاف در ادامه با بیان اینکه ساخت ضریح خیمه‌گاه هشت ماه زمان می‌برد، گفت: با توجه به استقبال خوبی که مردم عزیز و مسئولان و دیگر دست‌اندرکاران داشتند ا‌ن‌شاءالله بتوانیم این ضریح را شش ماهه تکمیل کنیم و طی مراسم ویژه‌ای، بعد از گذر از شهرهای استان، بتوانیم آن را به طرف کربلای معلا حرکت دهیم و جهت نصب منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: از مردم شریف و شهیدپرور استان، خیران و خادمان خاندان رسول خدا «صلی الله علیه و آله» این درخواست را داریم که همانند گذشته با این ستاد همکاری و همراهی داشته باشند تا با این حرکت بتوانیم گوشه‌ای از وظایف و تقید دینی خودمان را به این امامان معصوم«علیه السلام» و دین مبین اسلام ادا کنیم و انجام داده باشیم.

مطاف عنوان کرد: امیدواریم با کمک‌های بسیار خوب و نذورات مؤثر هم استانی‌های گرامی بتوانیم قدم‌های خیری در این رابطه برداریم. هزینه‌ای که برای ساخت این ضریح برآورد شده است در حدود 20 میلیارد ریال است که مشارکت‌های مردمی نقشی مهم در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در سال‌های اخیر فعالیت چشمگیری در بازسازی سرزمین‌های عتبات عالیات داشته است، اظهار کرد: مردم استان بوشهر با کمک یک و نیم میلیارد ریالی و چهار کیلوگرم طلا در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت کرده‌اند.

وی گفت: امیدواریم که ان‌شاءالله برابر تعهدی که ستاد استان بوشهر در قبال ستاد مرکزی و مسئولان عراقی در حرم حضرت ابوالفضل العباس، قمر‌بنی‌هاشم باب الحوائج «علیه السلام» داده است، بتوانیم برابر آن تعهد و تاریخ معین این ضریح خیمه‌گاه ساخته شود.

مطاف با بیان اینکه جنس ضریح از نوع چوب ساج است و در ساخت آن نیز از طلاکاری‌ها و نقره‌کوبی‌های خاص به وسیله اساتید هنرمند استان بوشهر انجام خواهد شد، گفت: همزمان با ساخت ضریح مراسم‌ ویژه عزاداری و برگزاری مراسم ادعیه‌خوانی در کنار ضریح در محل سالن آزادگان بوشهر انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اظهار کرد: تلاش داریم که در سال جاری هر دو ماه یک‌بار اعزام نیروهای انسانی افتخاری داشته باشیم که هم‌اکنون در حال اعزام نیروی افتخاری به کشور عراق و شرکت در ساخت مجموعه‌ها و پروژه‌های اماکن متبرکه و حرم‌ها هستند، که در این رابطه چندین اکیپ از سال گذشته تاکنون اعزام کردیم و در آینده یک اکیپ 42 نفره برای مدت 35 روز اعزام می‌کنیم که شامل (کارگر، برقکار، بنا، جوشکار، کاشی‌کار، گچ‌کار) است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هر سه ماه یک‌بار اعزام نیروهای انسانی افتخاری داشته‌ایم، گفت: در این خصوص به اطلاع مردم استان بوشهر می‌رساند کسانی که علاقه‌مند هستند و آمادگی لازم را جهت ثبت نام و حضور 35 روزه در کشور عراق و شرکت در پروژه‌های ساخت به عنوان نیرو افتخاری دارند می توانند به ستاد عتبات شهر خودشان و یا مرکز استان واقع در خیابان امام خمینی(ره)، کوچه مسجد امیرالمؤمنین«علیه السلام»، طبقه دوم ساختمان شماره سه استانداری بوشهر، ستاد عتبات عالیات استان بوشهر مراجعه کنند.

مطاف در پایان بیان کرد: با توجه به وقت معین این عزیزان را به عنوان نیرو افتخاری اعزام می‌کنیم و لازم به توضیح است که متقاضی و تقاضا زیاد است و ثبت نام‌شدگان چند ماهی در نوبت اعزام قرار می‌گیرند.

 


برگرفته از: ایکنا