به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از سایت رسمی مسجد کوفه،  شهر مقدس کوفه در مراسمی با حضور گسترده شخصیت های دولتی و مردمی از ضریح جدید حضرت  مسلم بن عقیل (علیه السلام) استقبال کرد.

مردم شهر نجف اشرف و شهر مقدس کوفه با دل هایی مملو از انتظار و خوشحالی و چشمانی که می خواستند با دیدن ضریح جدید حضرت  مسلم بن عقیل (علیه السلام) روشن شوند، طی مراسم  باشکوهی که در آن مسئولان و نمایندگان آستان های مقدس و جمع انبوهی از  اهالی شهر کوفه حضور داشتند از ضریح جدید حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) استقبال  کردند.

این مراسم با تلاوت چند آیه از قرآن مجید آغاز شد و پس از آن جناب آقای سید موسی  خلخالی دبیرکل مسجد معظم کوفه و مزارهای وابسته به آن به سخنرانی پرداخت. آقای  خلخالی در سخنرانی خود با بیان تبریک و تهنیت رسیدن ضریح جدید حضرت مسلم (علیه  السلام) به مشخصات فنی این ضریح اشاره داشت و در پایان از مرجعیت عالی در نجف اشرف و اوقاف شیعیان و تمامی نیروهای امنیتی و هر آن که در این رویداد مهم سهیم بوده اند از جمله رسانه های عمومی که این مراسم را پوشش دادند، کمال تشکر و قدردانی را نمود. این مراسم با شعر جناب آقای دکتر محمد حسین صغیر که آقای دکتر علی حجی مسئول امور  فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی آن را به نمایندگی از ایشان خواند، پایان یافت.