وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یک خواننده سابق آلمانی را به علت جنگیدن در کنار تروریست‌های داعش در سوریه و عراق در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

«دنیس کاسپرت» 39 ساله که در برلین متولد شد، یکی از تکفیری‌های شناخته شده در آلمان است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد کاسپرت در فهرست «تروریست‌های بین‌المللی» قرار دارد و در نتیجه دارایی‌های او توقیف می‌شود و آمریکایی‌ها از روابط تجاری با او منع شدند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دنیس کاسپرت خواننده سابق رپ که اکنون اسم ابو طلحه آلمانی را برای خود انتخاب کرده است، قبلاً در فهرست سیاه کمیسیون تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه القاعده قرار گرفته بود.

به گفته آمریکا، کاسپرت یک جنگجوی تروریست خارجی داعش و عضو گروه فوق افراطی سنی است که آمریکا آن را به عنوان سازمان تروریستی خارجی تلقی می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این تبعه آلمانی سال 2012 به داعش پیوست و در ویدئوهای متعدد این گروه از جمله آخرین بار ماه نوامبر ظاهر شد که در آن یک سر بریده را در دست داشت که گفته می‌شد به یک فرد اعدام شده مخالف داعش تعلق دارد.

آمریکا اعلام کرد کاسپرت سوگند وفاداری به ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، خورده است و یکی از عوامل استخدام نیرو برای داعش بویژه از بین آلمانی زبان‌هاست.

آمریکا و متحدان غربی این کشور از جنگجویان خارجی که جنایاتی را در کشورهای خود مرتکب شده‌اند و سپس در عراق و سوریه جنایات سنگین‌تری را انجام دادند، نگران هستند.

این خبر همزمان با سفر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به واشنگتن و دیدار او با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید اعلام شد.

مطبوعات آلمان روز یکشنبه گزارش دادند جنگجویان آلمانی داعش در صورت بازگشت به این کشور به اتهام «جنایت جنگی» تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

بر این اساس، دادستانی فدرال آلمان تاکنون دو تحقیق را در این زمینه از جمله درباره دنیس کاسپرت شروع کرده است.