به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از العالم، روز شنبه 4خرداد چهار فروند هواپیما که حامل صدها تن از شیعیان نجف و کربلا بود، فرودگاه نجف را به قصد دمشق ترک کرد. هدف اعلام شده از این سفر، بزرگداشت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها (در روز یکشنبه) بود. سایت های نزدیک به شیعیان عراقی از قول هماهنگ کنندگان این سفر نوشتند این زائران تا یکشنبه در حرم خواهند ماند تا حضرت زینب(سلام الله علیها) در روز وفاتش غریب و تنها نباشد.

 این وبسایت ها خاطرنشان کردند که این شیعیان پس از رسیدن به سوریه، عزم راسخ خود برای جلوگیری از هتک حرمت حرم آن حضرت را اعلام و بر وفاداری به عقیله بنی هاشم تاکید کردند.

هم چنین به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از خبرنگار شیعه ویوز در دمشق، جمعی از شیعیان عراقی که از شهر کربلای معلی برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها مشرف شده بودند، به همراه خود پرچم سرخ گنبد حضرت امام حسین علیه السلام را آوردند و آن را بر روی صندوق مطهر ، در ضریح نورانی عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها پهن کردند.

هم چنین پرچم مطهر مرقد فاروق اعظم و صدیق اکبر امیرالمومنین علی علیه السلام نیز توسط شیعیان نجفی به این حرم مطهر منتقل شد.


زائران عراقی در فرودگاه نجف:




حرکت زائران به سمت حرم حضرت زینب:









عزاداری پرشور شیعیان در حرم حضرت زینب (سلام الله علیها):




انتقال پرچم حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها):



انتقال پرچم حرم حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و پهن کردن آن روی صندوق مطهر، داخل ضریح: