* امنیت ملی مهم است حتی اگر تهدید آن سوی مرز باشد


سردار دهقان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات وزیر خارجه عراق، مبنی بر اینکه کشورش مانعی ندارد که هواپیماهای ایرانی مواضع داعش را در این کشور هدف قرار دهند‌ و اینکه آیا هواپیماهای ایرانی بر فراز عراق پرواز کرده و مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: امنیت ما برای ما مهم است، حتی اگر جریانی خارج از مرزهای ما بخواهد تهدیدی ‌برای ما ایجاد کند. خط قرمز ما امنیت ملی ماست.

* خط قرمز ما امنیت ملی و عتبات متبرکه در عراق است

وی تأکید کرد: این را ما صراحتا اعلام کردیم که در عراق عتبات متبرکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. اگر داعش یا هر جریان مسلحی بخواهد این مراکز را تهدید کنند، جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد شد. 

سردار دهقان گفت: ما مرزی داریم که برایمان مهم است، اگر داعش بخواهد از این منظر وارد مرز یا حریم ما شود، حتما با آن مقابله خواهیم نمود، ولی امروز ما نیازی به آن نمی‌بینیم؛ آنچه هست اگر دولت عراق ‌رسما از ما کمک بخواهد حتما این کار را انجام خواهیم داد. 

وزیر دفاع کشورمان درباره حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به برخی مواضع ارتش سوریه نزدیک دمشق گفت: جریان داعش یک جریان صهیونیستی است‌ و به طور طبیعی اسرائیل هر اقدامی که برای حمایت از داعش بتواند انجام بدهد، آن کار را انجام خواهد داد و از هر ‌اقدامی که باعث تضعیف مقاومت شود، امتناع نخواهد کرد. 

سردار دهقان خاطرنشان کرد: این موضوع به افرادی در منطقه باید تفهیم شود که اتفاقاتی که در سوریه و عراق می‌افتد، به هدف تأمین امنیت اسرائیل است. 

وی افزود: این افراد باید بدانند زمانی که اسرائیل در تجاوز 50 روزه باریکه غزه را می‌کوبید، داعش هیچ واکنشی به این تجاوز نشان نداد. پس نتیجه می‌گیریم ‌آنچه در منطقه انجام می‌شود، خواست اسرائیل، آمریکا و نظام سلطه است و هر کاری که اسرائیل انجام می‌دهد، با هدف تضعیف جبهه مقاومت انجام می‌دهد. 

سردار دهقان گفت: جریان‌های مقاومت در فلسطین اشغالی، لبنان و سوریه زیرساخت‌های صنعتی نظامی بسیار قابل توجهی دارند و قادرند ‌همه مراحل طراحی و تولید موشک‌ها را انجام بدهند و ما هم در مقاطعی با جریان‌های مقاومت در بخش‌های صنعتی و تکنولوژی همکاری ‌و رسماً هم اعلام کرده‌ایم ‌با مقاومت در این بخش‌ها همکاری خواهیم کرد و مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند ‌کرانه باختری رود اردن نیز باید مانند باریکه غزه مسلح بشود. حمایت از مقاومت در راهبردهای عمومی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، و این امر را دنبال خواهیم کرد.