شبکه المنار لبنان با اعلام این خبر افزود: امسال علیرغم اوضاع امنیتی نامساعد در عراق، تعداد زائران لبنانی مشتاق شرکت در مراسم اربعین امام حسین علیه‌السلام در کربلا افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است

زائران لبنانی عتبات مقدسه در عراق بعد از شروع بحران سوریه از رفتن به کربلا و نجف از راه‌های زمینی محروم شده‌اند.

گزارشگر المنار تأکید کرد: وقتی با زائران لبنانی کربلا در فرودگاه بین‌المللی بیروت مواجه شدیم هرکدام سعی کردند به‌نوعی نظر و احساس خود را بیان کنند.

زائری گفت: می‌خواهم به زیارت مولای غریبم بروم.

زائری دیگر تأکید کرد: این زیارت نوعی مبارزه است باکسانی که می‌خواهند راه زیارت ائمه علیه‌السلام به‌ویژه اباعبدالله علیه‌السلام را سد کنند.

یک خانم زائر اظهار داشت: من از جبل عامل لبنان هستم و می‌خواهم به زیارت امام حسین علیه‌السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام بروم، جان ما همه فدای حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله والسلم.

خانم زائری دیگر گفت: به لطف خدا هیچ‌کس نخواهد توانست مانع ما شود، کسی که عاشق امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت رسول گرامی صلی‌الله علیه و آله والسلم است خطرها را به‌جان‌ودل می‌خرد و کسی نمی‌تواند مانعش بشود و خداوند ما را موفق می‌کند.

«علی جیجام» نماینده شرکت هواپیمایی عراق در لبنان گفت: به‌طور متوسط روزانه شاهد 6 الی 7 پرواز از لبنان به نجف اشرف هستیم که در برخی روزها به 12 پرواز هم رسیده است.

وی بابیان اینکه مسیر پروازها بیروت به نجف اشرف و گاهی بغداد است، افزود: مقصد 99 درصد مسافران ما عتبات مقدسه در عراق ازجمله نجف، کربلا و کاظمین است.

المنار تأکید کرد: دولت عراق تسهیلات فراوانی ازجمله اعطای ویزا در فرودگاه‌های نجف اشرف و بغداد به همراه وسایل حمل‌ونقل رایگان برای انتقال زائران لبنانی به عتبات مقدسه در نظر گرفته است.