ابوالقاسم صاحبی نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان در عراق درخصوص وضعیت اعزام دانشگاهیان به عتبات اظهار داشت: اعزام زائران دانشجو به عراق از ششم آبان ماه سال جاری آغاز شده و تا اول دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به استقبال دانشجویان از این سفر معنوی و همچنین تلاش ستاد عتبات دانشگاهیان برای پرداخت وام قرض الحسنه، دانشجویان با قرعه کشی به سفر عتبات مشرف می‌شوند و روزانه به صورت متوسط ۷ کاروان برابر با۲۸۰ دانشجو در کربلا حضور دارند.

نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان با تاکید بر اینکه این کاروان‌ها به صورت هوایی و زمینی وارد عراق می‌شوند گفت: علاوه بر دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه نیز حضور دارند افزون بر اینکه دختران دانشجو حتما باید با یکی از محارم خود حضور داشته باشد.

صاحبی به برنامه‌های متنوع ستاد برای دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: در نجف و کربلا برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان درنظر گرفته شده است. در کربلای معلی، روایتگری واقعه کربلا، بازدید از موزه حرم امام حسین (ع) و جلسات پرسش و پاسخ، نمونه‌ای از آنهاست و در نجف نیز بازدید از منزل حضرت امام خمینی و کتابخانه علامه امینی و دیگر کتابخانه‌های نجف در دستور کار قرار دارد.

وی از جذاب‌ترین برنامه‌های ویژه دانشجویان را روایتگری مصور از سوی کارشناس بعثه مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این برنامه داشته اند و ساعتها به پرسش و پاسخ می‌پردازند که گاه این برنامه یکساعته، تا چهار ساعت به طول می‌انجامد.