به گزارش سایت تخصصی سایت امام حسین علیه السلام به نقل از الکفیل حاج رعد حسین خفاچی مسؤول این کارگاه با بیان این خبر افزود: پس از پایان ساخت ستون های اطراف ضریح، و تاج های بالای آن، پرسنل این کارگاه توانستند ساخت تاج های پایینی ستون های ضریح را به پایان رسانند، و بدین ترتیب ساخت تمامی بخشهای ستون ها از جمله تاج ها با ضرافت خاصی به دست هنرمندان عراقی به پایان رسیده است.

و توضیح داد: ضخامت تاج های جدید 2.5 برابر ضخامت تاج های قدیمی است که باعث ماندگاری و مقاومت بیشتر آنها دربرابر عوامل تأثیر گذار و سیاه شدن آن می شود. (ضخامت تاج های قدیمی 1میلی متر، و ضخامت تاج های جدید 2.5 میلی متر است)
و درباره مراحل ساخت این تاج ها گفت: برای این کار ما در کارگاه ریخته گری، طلای 24عیار خالص را به میزان 2% با نقره (999) عیار مخلوط می کنیم تا درخشش و ماندگاری نقره را افزایش دهیم، و سپس آن را در قالب هایی به عرض 30سانتی متر و ضخامت 2.5 میلی متر می ریزیم. و سپس اطراف تاج ها را آماده کرده و آن را صیقل می دهیم تا برآمدگیهای اضافی آن را از بین ببریم.

اشاره به این نکته ضروی است که ضریح جدید آستان قدس عباسی با همان نقش ونگاره ضریح قدیمی که توسط مرجع عالیقدر جهان اسلام آیه الله العظمی سید محسن الحکیم (قدس سره) در سال 1964م ساخته شد، بسبب ویژگیهای برجسته آن در کارگاه ریخته گری این آستان در حال ساخت است