به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، محسن نظافتی با بیان این‌که از ابتدای شهریورماه تخفیف بسته‌های سه و چهار‌روزه سفر به عتبات به 15 درصد خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تخفیف 35 درصدی فقط تا پایان مرداد‌ماه لحاظ خواهد شد و این موقعیت، فرصت خوبی برای کارمندان و کارکنان ادارات است تا بتوانند از این سفر معنوی بهره ببرند.

وی درباره جزییات بسته‌های سفر سه و چهار‌روزه عتبات گفت: آن دسته از زائران که در قالب بسته سه‌‌روزه اعزام می‌شوند، از روز چهارشنبه عازم نجف اشرف خواهند شد و روز جمعه به کشور بازخواهند گشت.

نظافتی تصریح کرد: همچنین آن دسته از عزیزانی که در قالب بسته چهار‌روزه اعزام شوند، از روز جمعه عازم نجف می‌شوند و پس از چهار روز حضور در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف، به ایران اسلامی بازمی‌گردند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت بابیان این‌که اکنون اعزام‌های زائران ایرانی به عراق صرفاً از طریق هوایی صورت می‌گیرد و اعزام زمینی وجود ندارد، افزود: تا پایان هفته نتایج بررسی‌های مربوط به آغاز سفرهای زمینی به عتبات عالیات و امکان سفر به کاظمین مشخص و اعلام می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از این‌که اعزام‌های زمینی به عراق به‌زودی آغاز شود، گفت: به نظر می‌آید به‌زودی بتوانیم اعزام‌های زمینی را آغاز کنیم. اکنون همکاران ما در وزارت امور خارجه، مقامات امنیتی عراق و مسئولان امور زیارتی این کشور مشغول فعالیت هستند تا ببینند می‌توانند اعزام‌های زمینی را آغاز کنند.

نظافتی از انجام روزانه دو پرواز به عراق اشاره کرد و افزود: از هفته جاری تعداد این پروازها افزایش‌یافته و به هر میزانی که ثبت‌نام وجود داشته باشد ظرفیت اعزام نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در مورد اضافه شدن سفر به شهر کاظمین نیز گفت: تا پایان هفته این مسئله نیز مشخص می‌شود و به نظر می‌آید شرایط امنیتی سفر به کاظمین نیز فراهم‌ شده است و حتی به دنبال این هستیم که سفر به کاظمین را نیز در بسته سفر عتبات عالیات داشته باشیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، همچنین از دایر بودن دفاتر نمایندگی ستاد عملیات شمسا و سازمان حج و زیارت در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی خبر داد و افزود: همزمان با آغاز دور جدید اعزام زائران به عتبات، این دفاتر نیز فعال شدند و اکنون تمامی خدمات لازم از طریق نمایندگی‌های سازمان و شمسا به زائران عزیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اکنون درمانگاه‌های پزشکی در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان برای ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی دایر است.

نظافتی تصریح کرد: اکنون بیشتر اقامتگاه‌های زائران ایرانی در نجف اشرف و کربلای معلی در نزدیکی حرم مطهر ائمه معصومین علیهم‌السلام در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی انتخاب‌ شده تا زائران بتوانند به‌راحتی به زیارت و عبادت بپردازند.

 

 


برگرفته از ایرنا