به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، مسئول ستاد مردمی طرح «فرشی برای عرش» ضمن اعلام این خبر گفت: بافت این فرش بهانه‌ای است که توسط تک‌تک گره‌های آن، مردم بتوانند دل خود را به حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها گره بزنند.
محمدمهدی صالح پور افزود: فرش به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین هنرهای دستی ایران اسلامی است که توسط آن مردم می‌توانند ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: گره اولیه این فرش توسط یک دختربچه سید زده‌ شده و بعد از آن توسط جمعی از پدران شهید در روز نیمه شعبان در مهدیه رهنان شروع به بافت این فرش شده است. در جشن نیمه شعبان حدود ۱۴۰ نفر از خانم‌ها جهت مشارکت در بافت فرش اعلام آمادگی کرده و از آنان ثبت‌نام به‌عمل‌آمده است.
صالح پور همچنین از رونمایی این فرش پس از اتمام بافت آن خبر داد و افزود: قرار است پس از اتمام بافت فرش در شام غریبان حضرت زینب
سلام‌الله‌علیها از آن رونمایی شده و سپس این فرش طی کاروانی جهت تبرک به قم و حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد مقدس جمکران برده شده و بعدازآن به مرقد امام منتقل و بعد به شیراز و حرم حضرت شاه‌چراغ رفته و سپس رهسپار منطقه عملیاتی جنوب و شلمچه شود. این فرش بعد از شلمچه به نجف اشرف و حرم حضرت علی علیه‌السلام خواهد رفت و از آنجا در گردهمایی سالیانه اربعین حسینی شرکت داده‌ شده و از نجف به‌صورت پیاده به کربلای معلی انتقال داده خواهد شد و پس از تبرک در حرم‌های حضرت امام حسین علیه‌السلام و حضرت ابوالفضل علیه‌السلام به دمشق سوریه انتقال داده خواهد شد.
شایان‌ذکر است خانم‌های متقاضی بافت فرش همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر و آقایان هم‌، جهت مراجعات عمومی شب‌های جمعه هر هفته بعداز نماز مغرب و عشا می‌توانند به مهدیه رهنان واقع در خیابان امام خمینی - خیابان شریف شرقی (رهنان) کوچه شماره ۳۹ مراجعه نمایند.

 

 


برگرفته از ایمنا