به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، سعید اوحدی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضا رسید، در یک اقدام مشترک و هماهنگ با سازمان دانش‌آموزی و معاونت پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش، در مرحله اول زمینه اعزام 5 هزار دانش‌آموز به عتبات‌ عالیات فراهم‌ شده است.
وی با اشاره به تأثیر تربیتی، اخلاقی و اعتقادی زیارت عتبات‌ عالیات بر دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی نظام هستند و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی برای آنان از وظایف مهم همه ماست.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور با ابراز امیدواری از بهره‌گیری ظرفیت دانش‌آموزان در سفر عتبات‌ عالیات گفت: سعی می‌شود از ظرفیت دانش‌آموزان در مناسبت‌های ویژه‌ای همانند بزرگ‌ترین همایش جهان اسلام در ایام اربعین استفاده و بتوانیم به دانش‌آموزان خدمات خوبی را ارائه کنیم.
وی با تأکید بر این‌که امسال اولین سال اعزام دانش‌آموزان به سفر عتبات عالیات است، افزود: امسال برای اولین بار به‌صورت سازمان‌یافته تعداد 5 هزار دانش‌آموز به این سفر معنوی مشرف می‌شوند و برنامه‌های فرهنگی که در سفر حج برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ شده، برای سفر عتبات عالیات نیز دیده خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با طرح این پیشنهاد که در اعزام دانش‌آموزان به عتبات‌ عالیات از پدرها و مادرها نیز در این سفر معنوی استفاده شود، افزود: سازمان حج این آمادگی را دارد که فضا را برای اعزام پدران به همراه دانش‌آموزان پسر و مادران به همراه دختران دانش‌آموز مهیا کنیم.



 


به نقل از خبرگزاری پانا