به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حسام هادی علوان، رئیس دانشکده پلی‌تکنیک کربلا، در بغداد تأکید کرد که این دانشکده بیش از 100 دانشجو و دانش‌آموز را در این دانشکده اسکان داده و هیئت‌علمی دانشگاه پس از جمع‌آوری مبلغی آن‌ها را میان دانشجویان و دانش‌آموزان پناه‌جو توزیع کرده و سازمان‌های مدنی همچنان کار تأمین غذا و نیازهای اساسی این پناه‌جویان را بر عهده‌دارند.
در این بین استان کربلا پذیرای هزاران پناه‌جو طی هفته‌های گذشته بود که توسط مسئولان این استان در حسینیه‌ها و مهمانسراهای استان اسکان داده شدند.

علوان افزود: افزون بر این، بسیاری از کارمندان و دانشجویان این دانشکده اقدام به کمک به این پناه‌جویان کردند که این کمک‌ها دریافت شده و میان دانشجویان و دانش‌آموزان پناه‌جو که تعداد آن‌ها از 80 نفر به 104 نفر افزایش‌ یافته، توزیع خواهد شد.

از سوی دیگر «زهره مطر حسون»، رئیس کمیته زن و کودک دولت محلی در کربلا، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بر حمایت از پناه‌جویان و ادامه ارائه کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها، به‌ویژه زنان و کودکان و زنان باردار ادامه می‌دهد و برای این طیف از پناه‌جویان تلاش شده تمام نیازهای پزشکی و لباس و پوشاک و غذایی آن‌ها تأمین شود.

به دلیل حملات اخیر گروه تروریستی تکفیری داعش به برخی از مناطق دو استان موصل و صلاح‌الدین، هزاران خانواده عراقی از بیم جنایات این گروه خانه و کاشانه خود را ترک کرده و آواره دیگر مناطق و استان‌های عراق شدند.

 

 


به نقل از فارس