به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از الکفیل، عملیات ساخت قابهای نقره ای ضریح جدید حضرت عباس علیه السلام که در کارگاه ضریح سازی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام در جریان است، به اتمام رسید.
آقای رعد حسین الخفاجی مسئول کارگاه مذکور در مصاحبه با خبرنگار شبکه جهانی الکفیل ضمن اعلام این خبر از نصب این قابها بر روی اجزای چوبی ضریح مطهر خبر داد و افزود: این قابها به مثابه روکشی برای کل ضریح به شمار می رود که کلیه اجزای آن با دقت و متناسب با ابعاد اجزای چوبی ساخته شده تا در هنگام نصب کمترین خطائی وجود نداشته باشد.
این قابها از 28 قطعه طولی و 28 قطعه عرضی تشکیل شده و در تمام گوشه های ضریح نصب خواهند شد. ضخامت این قابها در ضریح جدید نسبت به ضریح فعلی بیشتر بوده که این تفاوت ضخامت، مقاومت بیشتری را به ضریح جدید خواهد داد.
وی جنس این قابها را از نقره با عیار 999 اعلام نمود و گفت: این قابها با دقت و مهارت بالائی ساخته شده و از مقاومت بالائی برخوردار هستند. وی در خصوص چگونگی ساخت این قابها گفت: مذاب نقره در قالبهائی به شکل سکه در آمده و سپس این قطعات بوسیله دستگاه نورد شده و به ورق تبدیل می گردند. بعد از آن نقوش روی این ورقها ایجاد و برای نصب روی ضریح آماده می گردند.
یادآور میگردد هدف از تاسیس کارگاه ضریح سازی در آستان مقدس عباسی، رسیدن به خودکفائی در حرم مطهر عباسی و سایر عتبات و مزارهای متبرکه عراق در تمام مراحل زرگری و ساخت ضریح و نگهداری و تعمیرات آنها می باشد. بر همین اساس کارگاه ضریح سازی حرم مطهر به تمامی تجهیزات لازم مجهز گردید. این کارگاه در حال حاضر توانائی استحصال طلای ناب از طلای اهدائی برای ساخت ضریح را داشته و تمامی تجهیزات، دستگاهها و قالبهای مورد نیاز را در اختیار دارد.