به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حیدر محمدی در مورد قفسه داروهای مسافری داروخانه‌ها گفت: مطابق قانون هر مسافر می‌تواند با خود 80 دلار کالا وارد کشور کند که متأسفانه زائران ما این 80 دلار را دارو خریداری کرده و به کشور وارد می‌کنند.

وی در مورد کیفیت این داروها گفت: واردات دارو به کشور نیاز به تأییدیه وزارت بهداشت دارد و اگر مأموران گمرک با این محموله‌ها روبرو شوند، باید حتماً سلامت و اصل بودن دارو را از وزارت بهداشت استعلام بگیرند.

رئیس اداره بازرسی سازمان غذا و دارو با بیان این‌ که اگر دارو به تأیید نرسد به تخلف فرد واردکننده در دادسرای فرودگاه و گمرک رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلی که اکنون در زمینهٔ واردات دارو هست، مربوط می‌شود به زائرانی که از عربستان و عراق به کشور بازمی‌گردند.

به گفته وی، این افراد داروها را بدون دریافت مجوز به کشور وارد می‌کنند و در داروخانه محل خود به فروش می‌رسانند. عمده داروهای آنان در قفسه‌ای با عنوان داروی مسافری به فروش می‌رسد.

محمدی در مورد این‌ گونه تخلف داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها قطعاً اشتباه می‌کنند؛ چراکه در صورت مشاهده تخلف آن‌ها، داروخانه بلافاصله پلمب می‌شود. داروخانه‌دار اگر بداند چه مجازاتی در انتظار اوست، قطعاً به خاطر یک سود ناچیز، عواقب آن را به جان نمی‌خرد.

وی با اشاره به این مسئله که در برخی موارد داروخانه تا یک سال پلمب شده است، یادآور شد: این مشکل باید توسط گمرک حل شود؛ اگرچه آن‌ها می‌گویند که نیروی تخصصی برای تشخیص داروی تقلبی از اصل را ندارند و از ما طلب نیروی متخصص می‌کنند.

وی تأکید کرد: خوش‌بختانه اکنون وضعیت بسیار خوب است و میزان فروش داروی قاچاق و تقلبی در داروخانه‌ها بسیار کاهش‌ یافته است.

 


برگرفته از فارس