به گزارش«پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، نظر به وظیفه شرعی و میهنی در قبال عراق و مقدسات آن و به منظور لبیک به ندای مرجعیت اعلای جهان تشیع در نجف اشرف در خصوص وجوب جهاد کفائی در دفاع از عراق و مقدسات آن، شورای استان‌داری کربلا از تشکیل یگان دفاع از عراق و مقدسات آن خبر داد. 

آقای نصیف جاسم الخطائی، رئیس شورای استان‌داری کربلا، از محل مجتمع مسکونی العلقمی وابسته به آستان مقدس عباسی، ضمن اعلام این خبر به ضرورت لبیک به ندای مرجعیت عظمای شیعه در نجف اشرف اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش تعداد داوطلبان جهاد و تعداد کم مراکز ثبت نام داوطلبان، کمیته بسیج مردمی وابسته به نخست‌وزیری عراق مستقر در استان‌داری کربلا تصمیم به راه‌اندازی مراکز جدید ثبت‌نام با همکاری آستان مقدس عباسی نمود. 
آقای الخطائی این مراکز را هسته تشکیل یگان دفاع از شهر کربلا معرفی نمود و افزود: یگان محافظت از کربلا (یگان العباس علیه‌السلام) نام دارد. 
وی مراکز ثبت‌نام در این یگان را، قسمت موکب‌ها و هیأت‌های حسینی در آستان مقدس عباسی و مقر هنگ حمایت از بین‌الحرمین اعلام نمود. 
وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: افراد داوطلب مطابق نظر مرجعیت اعلای جهان تشیع، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی، در قالب نیروهای ارتش عراق و تحت فرمان‌دهی آن فعالیت خواهند نمود. 

 


به نقل از الکفیل