به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، مهدی بابایی، مسئول دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی اظهار کرد: این مرکز با همکاری ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس علیه‌السلام اقدام به کتابت مصحف شریفی با مشارکت جمعی از خوشنویسان برگزیده خط نسخ کشورمان کرده است که مراسمی به همین منظور در روز 5 تیرماه برگزار می‌شود.

به گفته وی، مصحفی که به خط نسخ‌نویسان کشورمان کتابت می‌شود به آستان حضرت قمر بنی‌هاشم، حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام اهدا خواهد شد. بابایی افزود: رونمایی از قطعات نوشته‌شده مصحف اهدایی به حرم حضرت عباس علیه‌السلام، رونمایی از پرچم گنبد بارگاه و برگزاری کارگاه‌های نمونه کتابت مصحف ازجمله این برنامه‌ها هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در این روز، اوراقی که توسط نسخ‌نویسان کشورمان کتابت شده‌اند به دارالکتابه آورده می‌شود و خطوط پایانی و صفحات پایانی قرآن کریم را به‌صورت نمادین و حضوری در این مرکز کتابت می‌کنند. بابایی با عنوان اینکه 250 کاتب در این همایش شرکت می‌کنند، اظهار کرد: احمد عبدالرضایی از استادان کتابت کشورمان و از اعضای دارالکتابه در حوزه خط نسخ در این همایش حضور خواهد داشت. همچنین مسئولان دارالکتابه، مرکز طبع و نشر قرآن و ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس علیه‌السلام نیز در این همایش حاضر خواهند شد. بابایی عنوان کرد: این همایش در روز پنجشنبه، 5 تیرماه در حسینیه الزهرا سلام‌الله‌علیها واقع در بزرگراه رسالت، روبروی مصلا تهران، مجتمع امام خمینی (ره) از ساعت 9 ـ 16 برگزار می‌شود.

 

 


برگرفته از ایکنا