به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از فارس، مقامات عراقی با اعلام مشاهده تغییر رویه تروریست‌ها برای کشتار زائران امام حسین(علیه السلام)، هشدار دادند تروریست‌ها قصد مسموم کردن زائران اربعین حسینی از طریق آب و غذا را دارند و زائران کربلا باید هوشیار باشند.

سپهبد عثمان الغانمی فرمانده فرات میانی ارتش عراق با اعلام آغاز اجرای طرح گسترده امنیتی برای زیارت اربعین حسینی، از تلاش‌ها برای مسموم سازی آب و غذای زائران خبر داد.

وی که در یک نشست خبری در شهر بابل مرکز استان بابل عراق سخن می‌گفت با بیان اینکه طرح امنیتی حمایت از زائران اربعین حسینی شامل حضور هزاران نیروی ارتش، پلیس و عناصر اطلاعاتی در استان‌های بابل، کربلا و اطراف آن است، گفت: همه دستگاه‌ها در منطقه در آماده‌باش هستند و قرار است نیروهای هوایی با هلی‌کوپتر اقدامات لازم حفاظتی برای جلوگیری از پرتاب موشک و خمپاره را داشته باشند.

این فرمانده ارتش عراق همچنین از تلاش‌های جدید سازمان‌های تروریستی و القاعده برای کشتار زائران اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد: سازمان‌های تروریستی فهمیده‌اند که بمب‌گذاری ماشین‌ها سخت شده است لذا تصمیم گرفته‌اند با مسموم کردن آب و غذا به زوار حمله کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی اخباری به دست آورده‌اند که باید به همه شهروندان و زوار این هشدار را داد که غذا و آب را جز از هیئت‌ها و سیستم‌های ثبت شده و رسمی دریافت نکنند.