به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، رسانه‌های عراقی از ورود اولین گروه از نیروهای گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به داعش به شهر تکریت خبر دادند.
گفتنی است، شهر تکریت زادگاه «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق بوده که اکنون نیز قبر وی در آنجا قرار دارد و به محلی برای رفت و آمد و زیارت هواداران وی تبدیل شده است.
حدود یک سال پیش تروریست‌های مسلح در سوریه به بهانه شرک بودن قبور و زیارت قبر افراد، قبر صحابی جلیل‌القدر «حجر بن عدی»‌ را در سوریه نبش کردند.
اکنون این پرسش مطرح می‌شود آیا داعش که دارای همان تفکرات و اعتقادات سلفی است، قبر صدام را که به محلی برای زیارت هوادارنش تبدیل شده – و از نگاه داعش این زیارت شرک به شمار می رود – نیز نبش خواهد کرد؟!
باید گفت، در صورت نبش قبر صدام می‌توانیم به ادعای داعش مبنی بر پایبند بودن به اعتقاداتش در شرک بودن این گونه زیارت‌ها، پی ببریم اما اگر آنان قبر دیکتاتور سابق عراق را نبش نکند، در آن صورت متوجه دروغی بودن ادعایشان پی خواهیم برد و متوجه خواهیم شد که دلیل نبش قبر صحابی جلیل‌القدر «حجر بن عدی» شرک بودن زیارت وی نبوده بلکه آنان به دلیل عداوت داشتن با پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام،‌ آن قبر را نبش کردند.

 

 


به نقل از شیعه آنلاین