به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، صبح پنج‌شنبه به قصد لطمه زدن به مرقد مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام به شهر سامرا در ۱۱۸ کیلومتری شمال بغداد هجوم آوردند و در سر راه خود به ادارات و ساختمان‌های دولتی و منازل شهروندان خساراتی وارد کردند. در این حمله تعدادی از شهروندان اهل سنت شهر سامرا و نیروهای امنیتی نیز کشته شدند. گفته شده است عناصر داعش در حالی به سامرا وارد شدند که مجهز به انواع سلاح‌های سبک و سنگین و چند دستگاه بولدوزر بوده‌اند.

 بعد از این حملات، ارتش عراق وارد ماجرا شد و توانست منطقه را پاکسازی کند. در همین راستا سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم عراق که مسئولیت پاکسازی شهر سامرا از وجود داعش به آن سپرده شده بود اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند همه مناطق سامرا را که عناصر گروه تروریستی داعش آن‌ها را تحت کنترل درآورده بودند پاکسازی کنند. وی تأکید کرد که عملیات پاکسازی و آزادسازی این مناطق به صورت کامل انجام شده است و ۴۰ تن از تروریست‌های این گروه نیز به هلاکت رسیده‌اند.

بعد از این پاکسازی ها بود که یک کارشناس امنیتی عراقی اعلام کرد: گروه تروریستی داعش  خود را برای انجام حملات تروریستی در روز ۱۵ شعبان و هدف قرار دادن زائران مسلمان آماده می‌کند تا با ایجاد رعب و وحشت مانع زیارت و سفر آنها به کربلای معلی شود.

بر اساس اخبار رسیده، امروز نیز عراق روز بسیار نا آرامی را پشت سرنهاد به گونه ای که در بخش اعظم شهرهای شمالی این کشور گروه های تروریستی با نیروهای نظامی و ارتش عراق درگیر هستند. دولت عراق در تمام بخش‌های این کشور آماده‌باش و بسیج عمومی اعلام کرد.

گروه داعش  شامگاه دیروز با حمله به شهر موصل بخش‌های مختلف آن را به دست گرفت. براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از موصل ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل نیز هم اکنون در کنترل کامل نیروهای داعش است.

 


در همین راستا بخوانید:

جزئیات حمله نیروهای داعش به سامرا

تقدیر از محافظین حرم عسگریین

پاکسازی شهر سامرا از داعش

طرح حمله داعش به حرم ائمه در نیمه شعبان 

سر و کارتان با عباس است!