به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حمله گسترده تروریست‌های داعش به شهر سامرا و مرقد مطهر امامان عسکریین علیه‌السلام با مقاومت نیروهای امنیتی خنثی شد.

تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) صبح پنج‌شنبه به قصد لطمه زدن به مرقد مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام به شهر سامرا در ۱۱۸ کیلومتری شمال بغداد هجوم آوردند و در سر راه خود به ادارات و ساختمان‌های دولتی و منازل شهروندان خساراتی وارد کردند. در این حمله تعدادی از شهروندان اهل سنت شهر سامرا و نیروهای امنیتی کشته شدند.
یک مقام آگاه امنیتی عراق در این‌باره گفت که درگیری‌های مسلحانه‌ای که میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی عراق در شهر سامرا روی داد منجر به کشته شدن بیش از ۵۱ نیروی ارتش و پلیس در سامرا منجر شده است.
خبرگزاری کل‌العراق نیز نوشت: عناصر داعش ۵ محله شهر سامرا را تحت کنترل خود درآورده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها توانسته‌اند دانشگاه سامرا را اشغال کنند.
نیروهای امنیتی عراق در پی حمله همه جانبه داعش به سامرا در استان «صلاح‌الدین» در این شهر حکومت نظامی اعلام کردند و تمامی راه‌های منتهی به مرقد دو امام عسکری علیه‌السلام را بستند.
برخی منابع عراقی گزارش کردند که عناصر تروریستی داعش مناطق الخضراء، العرموشیه، السلام و الجبریه در سامرا را به تصرف کامل خود درآورده اند.
شاهدان افزودند عناصر داعش مجهز به انواع سلاح‌های سبک و سنگین و چند دستگاه بولدوزر از محورهای الجلام، ضلوعیه و المعتصم وارد شهر سامرا شدند.

 

 


به نقل از خبرگزاری حج