به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی مسئولین عتبات عالیات استان با کارگاه ساخت درب حرم مطهر حضرت ابوالفضل علیهالسلام عنوان کرد و گفت‌: انتقال تجارب، مرور فعالیت‌های سال 92، بررسی نقاط قوت و ضعف و برنامه‌ریزی برای سال جاری برای بازسازی عتبات عالیات از دیگر اهداف این نشست است.

وی با بیان اینکه در اواخر فرودین‌ ماه سال جاری در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، کار انتقال، نصب و رونمایی از ضریح مطهر ابراهیم مجاب در کربلا انجام شد، اضافه کرد: در اواخر مرداد یا ابتدای شهریور کار انتقال و نصب درب باب‌الرأس شریف انجام می‌شود‌.

مسافر گفت: در حال مذاکره با ستاد مرکزی برای اختصاص طرح‌هایی مربوط به صحن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از جمله بخشی از صحن، درب و تأسیسات به استان مرکزی هستیم.

امام جمعه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تفرش نیز گفت: حرم‌های اهل بیت علیه‌السلام نشانه‌های حق تعالی بر روی زمین هستند و پایگاه‌های هدایت امت اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام سید محمد مؤمنی اظهار کرد: هر کس این اماکن شریف را حفظ کند‌ یا در بازسازی آن اهتمام داشته باشد نشانه تقوا و ایمان اوست و افرادی که اقدام به تخریب قبور اهل بیت علیه‌السلام می‌کنند، نشانه بی‌دینی و بی‌تقوایی آنان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه در گزارشی از آخرین وضعیت ساخت درب‌های حرم حضرت عباس علیه السلام در ساوه گفت: با پایان یافتن کار قلم‌زنی این درب‌ها هم‌اکنون کار گره‌چینی برای انجام عملیات منبت‌کاری آغاز شده است.

مجید زنجانی از پیشرفت 65 درصدی کار ساخت این درب‌ها خبر داد و اضافه کرد: ساخت این درب‌ها تا دو ماه آینده تکمیل و برای انتقال به کربلای معلی آماده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این درب‌ها معروف به درب باب‌الرأس بوده و روبروی بین‌الحرمین قرار می‌گیرد و ابعاد آنها دو متر و 80 سانتیمتر در چهار متر و 25 سانتی‌متر است.

زنجانی با اشاره به مشارکت مردم دوستدار اهل بیت علیهم‌السلام در ساخت این درب‌ها گفت: تاکنون بیش از 17 هزار گرم طلا و بالغ بر سه میلیارد ریال وجه نقدی و مقداری نقره و مس از سوی مردم ولایی و محب اهل بیت علیهم‌السلام اهدا شده است.

در این نشست رؤسای ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های استان مرکزی به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده این ستاد پرداختند.

 

 


به نقل از ایسنا