به گزارش کرب و بلا، پنجمین همایش بین‌المللی «روح نبوت» با شعار «السیده الزهراء (س)؛ ألق المآثر و ربیع المفاخر» به همت مدارس دینی بانوان الکفیل وابسته به آستان قدس عباسی همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش، «مبانی قرآنی و اعتقادی در خطبه فدک»، «سیره فاطمیه و نقش آن در تشکیل خانواده»، «زنان و نقش آنها در هدایت خانواده و توسعه جامعه»، «ارزش‌های اخلاقی و تاثیر آنها در تشکیل خانواده در پرتو سیره فاطمیه»، «بعد روانی در شیوه‌های تربیتی حضرت زهرا (ع)» و «مفهوم عفت، حجاب و کاربردهای معاصر آن» به عنوان محورهای این رویداد فرهنگی اعلام شده است.

 

اندیشمندان و پژوهشگران می‌توانند به صورت انفرادی یا مشترک (حداکثر دو نفر) اقدام به ارسال اثر در قالب WORD و اندازه فونت 14 و برای حاشیه 12 و نوع قلم SIMPLIFIED ARABIC نمایند. همچنین تعداد صفحات این پژوهش نباید از 15 صفحه بیشتر و از 30 صفحه کمتر باشد. پژوهش‌های ارسالی می‌بایست به یکی از زبان‌های عربی یا انگلیسی بوده و پیش از این در هیچ همایش یا جشنواره گذشته منتشر نشده باشد.

 

دبیرخانه همایش با دعوت از عموم پژوهشگران جهت ارسال آثار علمی خود تأکید کرده است شرکت‌کنندگان می‌بایست خلاصه تحقیق و پژوهش به همراه رزومه خود را حداکثر تا تاریخ 15 دسامبر 2022، 24 آذرماه سال جاری به نشانی پست الکترونیکی Rouhalnubua@gmail.com ارسال نمایند. چکیده مقاله و پژوهش نباید بیش از 240 کلمه باشد. همچنین پژوهش‌های پذیرفته شده در مجله ویژه این همایش چاپ و منتشر خواهد شد.

 

همایش بین‌المللی «روح نبوت» از 11 تا 14 ژانویه، 18 تا 20 جمادی‌الثانی و 21 24 دی‌ماه، همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه (س) در کربلای معلی برگزار خواهد شد