به گزارش کرب و بلا، موسسه مطالعاتی وارث الانبیاء (ع) وابسته به آستان قدس حسینی، در نظر دارد همایش بین‌المللی «شرق‌شناسی و امام حسین (ع)» را برگزار نماید.

 

این همایش با شعار «امام حسین (ع)، جهانی بودن و جاودانگی» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و در قالب محورهای 9 گانه «شخصیت امام حسین (ع) و اهل‌بیت و یاران ایشان در نگاه شرق‌شناسان»، «آثار و فعالیت‌های شرق‌شناسان درباره نهضت حسینی (نقد و تحلیل)»، «دیدگاه خاورشناسان درباره میراث مکتوب» و «دیدگاه شرق‌شناسان درباره شعائر حسینی (نقد و تحلیل)»، پذیرای آثار نویسندگان و پژوهشگران از کشورهای مختلف جهان است.

 

«شبهات خاورشناسان درباره نهضت حسینی (ارائه و نقد)»، «نهضت حسینی و مطالعات ادبی و هنری شرق‌شناسان درباره این نهضت»، «نظرات شرق‌شناسان در مورد نهضت حسینی» و نیز «روش‌ها و منابع مورداستفاده شرق‌شناسان (نقد و تحلیل)» از دیگر عناوین محورهای این فراخوان است.

 

بر اساس اعلام کمیته برگزاری این همایش، مراعات اصول پژوهشی از شرایط پذیرش آثار است. همچنین حداقل صفحات پژوهش نباید کمتر از 15 صفحه و بیشتر از 40 صفحه باشد و مطلب ارسالی نباید در مسابقات و همایش‌های دیگر ارسال شده باشد.

 

آخرین مهلت دریافت آثار پژوهشی تا تاریخ 31 دسامبر 2022 (9 دی‌ماه 1402) خواهد بود. آثار برگزیده حداکثر تا 15 مارس 2023 (24 اسفند 1402) معرفی می‌گردد و مؤسسه وارث‌الانبیاء حق انتشار این آثار را با رعایت امانت در متن اصلی در قالب کتاب یا مجله خواهد داشت.

 

کمیته برگزاری همایش بین‌المللی شرق‌شناسی و امام حسین (ع)، مبلغ دو هزار دلار برای تقدیر از پژوهش اول و مبلغ هزار و پانصد دلار برای پژوهش دوم و مبلغ هزار دلار برای پژوهش سوم در نظر گرفته است. همچنین طی ایام برگزاری همایش، میزبان صاحبان آثار برتر در کربلای معلی خواهد بود.

 

علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند پژوهش خود را به صورت word و pdf به همراه بیوگرافی نویسنده به آدرس الکترونیکی Istishraq@warithanbia.com و یا از طریق واتساب یا تلگرام به شماره 9647850314150+ ارسال نمایند.