به گزارش کرب و بلا، کتاب «کربلا به روایتی دیگر» نوشته «حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته» است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

در این کتاب، نویسنده به معرفی افرادی می‌پردازد که نام‌شان به نحوی در واقعه عاشورا آمده و مروری بر ایل و تبار و خلقیات و نقش این افراد دارد با این هدف که با توجه به روحیات و خلقیات خودمان، نقش خودمان را در این واقعه پیدا کنیم.

 

حجت‌الاسلام آراسته تلاش کرده است از سه منظر تازه و کمتر دیده شده کربلا را روایت کند. «خودمان را در لشکر عمر سعد پیدا کنیم»، «ماجرای یک گفتگو» و «مقتل به روایتی دیگر» عناوین سه بخش از این کتاب و سه زاویه نگاه نسبتاً نو برای بررسی چند بُعد از حادثه کربلا است.

 

یکی از بخش‌های کتاب روایت گفت‎وگوهایی است که در کربلا انجام شده،؛ گفتگوی حاضران در معرکه و نقل افرادی که از این جنگ برگشته‌اند. با خواندن این گفتگوها علاوه بر دریافت تصویری از ویژگی‌های شخصیتی افراد حاضر در واقعه می‌توان به این مهم دست یافت که هرکسی با چه پیشینه و روحیه‌ای بعد از این گفتگوها راه خود را انتخاب کرده است.

 

مقتل به روایتی دیگر عنوان دیگر بخش کتاب است. نویسنده در شرح مطالب این بخش می‌نویسد: ماجرای کربلا در کربلا تمام نمی‌شود، این را همه می‌دانیم. سفر اسیران کربلا و لحظه‌لحظه زندگی چهل‌روزه اهل‌بیت از عاشورا تا اربعین، گوشه کمتر دیده شده ماجرای کربلاست. فاجعه‌هایی که در این مسیر رخ می‌دهد، کمتر از فجایع عاشورا و رشادت‌هایی که در این روز‌ها نمایان می‌شود، کمتر از رشادت‌های جوانان بنی‌هاشم در میدان کربلا نیست. مقتل به روایتی دیگر، ماجرای سفر اهل‌بیت (ع) است از کربلا تا کربلا.

 

بخش پایانی کتاب نیز بیان روایت بعد از حادثه است. عکس‌العمل شخصیت‌هایی که سکوت کردند، آن‌ها که عذری آوردند، آن‌ها که خوشحال بودند و آن‌هایی که دیدن پیکرها هم بغضشان را فرو ننشاند و بر جنایت خود ادامه دادند.

 

کتاب 116 صفحه‌ای کربلا به روایتی دیگر، به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته به واسطه اندازه قطع، تعداد صفحات، تعداد کلمات در هر صفحه و انتخاب قلم مناسب در دسته کتاب‌های خوش‌دست و خوش‌خوان قرار دارد. این روایت خواندنی را می‌توانید با بهای 350000 ریال از انتشارات سوره مهر و سایر کتاب‌فروشی‌ها دریافت و مطالعه نمایید.