به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، محسن نظافتی اظهار داشت: دردوره تابستانی سفر زیارتی عتبات عالیات حدود 300 هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی افزود: بیشتر زائران به سبب روزه‌داری ترجیح می‌دهند از سفر زیارتی عتبات خودداری کنند، اذا سفرهای عتبات از نیمه دوم ماه رمضان آغاز خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره تابستانی می‌توانند اواخر خرداد ماه با باز شدن سامانه اینترنتی ثبت نام به نشانی www.atabat.haj.ir به مرور نام‌نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
نظافتی یادآور شد: مدت اقامت در عتبات عالیات عراق هفت شب است که بر این اساس، سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب نیز در کاظمین اقامت می‌کنند.
بر اساس این گزارش، برنامه‌ریزی اسکان زائران عتبات که از سه مرز زمینی مهران، چزابه و شلمچه و مرز هوایی فرودگاه نجف و بغداد وارد کشور عراق می‌شوند، به صورت بسته اصلی سه روز نجف، سه روز کربلا، یک روز کاظمین و بسته معکوس یک روز کاظمین، سه روز کربلا و سه روز نجف تعریف می‌شود.
تفاوتی در نحوه خدمات رسانی به زائران وجود ندارد و تنها تفاوت در نوع هتل محل اسکان آنان از نظر کیفیت اتاق‌ها، نوع سرویس‌دهی و درجه‌بندی آن‌ها است که آن هم به گروه‌های قیمتی ˈالف الفˈ، ˈب بˈ، ˈج جˈ، ˈالفˈ، ˈبˈ و ˈب و جˈ که در سفرهای زمینی و هوایی یکسان است و زائران پیش از ثبت‌نام به آن توجه دارند، مربوط می‌شود.
در حال حاضر با توجه به طرح‌های توسعه اطراف حرم مطهر امام علی علیه‌السلام در نجف اشرف، حرم‌های مطهر امام حسین علیه‌السلام و ابوالفضل العباس علیه‌السلام در کربلا، محدودیت‌هایی در اقامتگاه‌های نزدیک به وجود آمده است که با توجه به محدودیت‌های اقامتی در اطراف حرم‌های مطهر، خدمات اقامت زائران نیز تغییر کرده است.
کاروان‌هایی که محل اقامتشان در نجف اشرف نزدیک حرم است، در کربلا در هتل‌های دور از حرم و یا متوسط مستقر می‌شوند و کاروان‌هایی که محل اقامتشان در نجف اشرف دور از حرم است در کربلا در هتل‌های نزدیک حرم و یا متوسط استقرار می‌یابند تا تناسب در این زمینه رعایت شود.

 


برگرفته از شمسا