به گزارش کرب و بلا، هیئت انگلیسی‌زبانان مقیم تهران «امت» همراه با سایر هیئات مذهبی و دوستداران اهل‌بیت (ع)، روزهای دهه اول ماه محرم میزبان عزاداران و ارادتمندان سیدالشهدا (ع) است.

 

این مراسم از جمعه هفتم مردادماه مصادف با شب اول محرم آغاز شده و تا 17 مردادماه برابر با شام غریبان حسینی ادامه خواهد داشت و علاوه بر سخنرانی و مرثیه‌سرایی، برنامه شعرخوانی به زبان انگلیسی و نی نوازی نیز اجرا خواهد شد.

 

اتباع خارجی، دانشجویان خارجی و دانشجویان رشته زبان دانشگاه‌های ایران، محققان زبان انگلیسی، دیپلمات‌های سفارتخانه‌ها، کارمندان شرکت‌های خارجی، ایرانیانی که همسر غیر ایرانی دارند، اساتید دانشگاه‌ها و فرهیختگانی که تمایل دارند مراسم مذهبی را با زبان انگلیسی بشنوند مخاطبین این هیئت هستند و چند سال است با شرکت در هیئت ویژه انگلیسی‌زبانان، ارادت و عشق خود به ساحت حضرت حسین (ع) را ابراز می‌دارند.

 

البته برنامه هیئت امت منحصر به ایام ماه محرم نیست و بعد از ایام خاص سوگواری، برنامه ارائه مباحث اعتقادی و فرهنگی- مذهبی به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

 

هیئت انگلیسی‌زبانان مقیم تهران در ایام ماه محرم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مجموعه «ایوان شمس» واقع در ابتدای بزرگراه کردستان. پذیرای عزاداران خواهد بود.