به گزارش کرب و بلا، فراخوان چهاردهمین سوگواره «هنر عاشورایی» از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

این سوگواره با دعوت از هنرمندان آئینی در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که بخش بین‌الملل به طراحی پوستر اختصاص یافته است و هنرمندان داخلی می‌توانند علاوه بر طراحی پوستر، در بخش نقاشی دیجیتال و کلاسیک،  نقاشی‌خط و تایپوگرافی،  پرچم و کتیبه و همچنین کمیک استریپ ارسال اثر داشته باشند.

 

بر اساس فراخوان جشنواره، چهار محور « اربعین حسینی: پیوند شیعیان و زمینه ظهور منجی»، « اربعین حسینی: پیوستگی نسل‌ها، خانواده حسینی»، « اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مُدارا» و « اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان» به عنوان محورهای تولید اثر در بخش طراحی پوستر در نظر گرفته شده است. و هنرمندان باید پوسترهای خود را  در قطع 70 ×100 سانتی‌متر، با کیفیت 155 dpi و یکی از فرمت­های  RGB - JPEG - PDF - JPG  به صورت غیر فشرده با حداکثر حجم 20 مگابایت در سامانه بارگذاری کنند.

 

هنرمندانی که تمایل به ارسال اثر در بخش نقاشی خط، تایپوگرافی دارند م یبایست آثار خود را پیرامون عبارت « اَنا من حسین» تولید نمایند. در بخش پرچم و کتیبه  هم دو موضوع محرم و اربعین در نظر گرفته شده است.

 

در بخش کمیک استریپ، موضوع یک داستان کوتاه یا خاطره با محور اربعین به عنوان اساس تولید اثر معرفی شده است. آثار ارسالی در این بخش می بایست حداقل 8  الی 12 تصویر رنگی داشته باشد، داستان کوتاه حداقل 1000 کلمه و فرمت ارسال اثر pdf باشد و  حداقل سایز اثر A4 تعیین شده است.

 

دبیرخانه این سوگواره اقتباس از کتاب «گلوله های داغ» نوشته  «رضا کشمیری»، «احضاریه» اثر «علی موذنی»، «عمود 1400 » به قلم «علی اکبر والایی» ، «به سفارش مادرم» اثر  «احسان حسینی نسب» و نیز  کتاب «ستون 1453» نوشته «کیوان امجدیان» را به خالقان کمیک استریپ پیشنهاد داده است.

 

عموم هنرمندان و علاقه مندان به شرکت در این سوگواره میتوانند برای کسب اطلاعات تکمیلی، ثبت نام ، تکمیل فرم شرکت و دریافت کد رهگیری به سایت artfest.ir مراجعه نمایند.

 

آخرین مهلت ارسال آثار به چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی 25 مرداد ماه 1401 اعلام شده است. آثار برگزیده این سوگواره 15 شهریورماه در قالب نمایشگاه آثار برتر معرفی خواهند شد.