به گزارش کرب و بلا، نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و با هدف زمینه‌سازی حضور بهتر گروه‌های شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی در ایام ماه محرم چهارم تا ششم مردادماه برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا ضمن اعلام این خبر، ارتباط مؤثر با احیاکنندگان شعائر عاشورایی در کشورهای مختلف جهان را از جمله برنامه‌های این بنیاد عنوان کرد و افزود: بر همین اساس سه برنامه سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی، جشنواره بین‌المللی «انا من حسین» و همچنین تولید فیلم‌های کوتاه با موضوع امام حسین (ع) در دستور کار قرار دارد.

 

به گفته «آیت‌الله محمدحسن اختری» در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی برای نخستین بار با دعوت از گروه‌های خارجی برگزار خواهد شد که با توجه به کمرنگ بودن اجرای این سنت در کشورهای مسلمان تنها میزبان دو گروه شبیه‌خوان از کشور نیجریه و عراق خواهیم بود.

 

بر اساس اعلام مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا، این سوگواره روز‌های 4 تا ششم مردادماه به مدت سه روز در میدان امام حسین (ع)، تئاتر شهر و فرهنگسرای خاوران در دو سانس 18: 30 و 21 اجرا می‌شود و گروه‌هایی از شهرهای اصفهان، قم، قزوین، مرکزی، تفرش، تهران اجرای برنامه خواهند داشت.

 

نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی با حمایت شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین پیشکسوتان تعزیه‌خوانی برگزار به میزبانی بنیاد بین‌المللی عاشورا برگزار خواهد شد.