به گزارش کرب و بلا، جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از درخواست مسئولان کشور عراق جهت انجام پروژه‌های عمرانی توسط مهندسان ایرانی خبر داد و اظهار داشت: مسئولان عتبات عراق با مشاهده دانش فنی مهندسان ایرانی و کیفیت طرح‌های اجرا شده در حرم مطهر علوی، حرم امام حسین (ع) و حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین و امامین عسکریین (ع) در سامراء، درخواست اجرای چند طرح دیگر را داده‌اند.

 

«مجید نامجو» که در گردهمایی مدیران امور بانوان دفاتر استانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات سخن می‌گفت، در ادامه افزود: اجرای طرح توسعه مزار و بقعه سلمان فارسی در شهر مدائن، توسعه مزار و بقعه کمیل ابن زیاد و نیز توسعه مسجد «براثا»، سومین مسجد پر اهمیت جهان تشیع ازجمله این درخواست‌هاست.

 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با تأمین منابع مالی از سوی خیران داوطلب مشارکت در آن‌ها آغاز می‌شود، اظهار داشت: ارزش طرح‌های در دست اجرای کنونی ستاد در سال جاری بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان است.

 

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: طرح‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود و از دوستداران اهل‌بیت (ع) و خیران می‌توانند با مشارکت در این امر از فیض خدمت به آستان ائمه اطهار بهره‌مند شوند.