به گزارش کرب و بلا، رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران به همراه هیئتی از این دانشگاه در سفر به عراق با رؤسای چند دانشگاه عراقی از جمله مؤسسات علمی آستان قدس عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار که با هدف تقویت چارچوب همکاری‌های علمی و فرهنگی مشترک بین دو دانشگاه برگزار شد، «یحیی بوذری نژاد» و هیئت همراه با «نورس محمد شهید الدهان»، رئیس دانشگاه الکفیل در خصوص مسائل مختلف علمی بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

رئیس دانشگاه الکفیل در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به هیئت میهمان تأکید کرد: درهای این دانشگاه به روی تمامی هیئت‌های دانشگاهی داخلی و خارجی باز است و از حضور و اشتراک علمی با سایر مجامع دانشگاهی استقبال می‌کند.

 

در ادامه پیرامون مسائلی همچون تبادل استاد و دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، انتشار مشترک آثار علمی، تأسیس مرکز مشترک ترجمه، انجام پژوهش‌های مشترک و فرصت‌های مطالعاتی استادان و دانشجویان مقطع دکتری بحث و بررسی شد.

 

فعال‌سازی همکاری با مؤسسات علمی آستان مقدس عباسی شامل دانشگاه الکفیل، دانشگاه العمید و مؤسسه مطالعات راهبردی آستان با پارک‌های فناوری، تسهیل برگزاری دوره‌های پسادکتری و دوره‌های کوتاه‌مدت به‌ویژه در موضوع رسانه و آموزش زبان فارسی در دانشگاه تهران از دیگر نتایج این دیدار بود.

 

نمایندگان پردیس البرز دانشگاه تهران در پایان این دیدار از ریاست دانشگاه الکفیل و کادر آموزشی دانشگاه جهت هماهنگی انجام این سفر و برنامه بازدید از دانشگاه تقدیر به عمل آورند.