به گزارش کرب و بلا، مراسم اختتامیه نخستین رویداد بین‌المللی تولید محتوای حسینی در فضای مجازی با عنوان «ملت امام حسین(ع)» با حضور تولیت آستان قدس حسینی، «مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حجت‌الاسلام واعظی» رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی  با اعلام این خبر گفت: هر ساله جهت تعظیم شعائر و اشاعه فرهنگ حسینی، برنامه‌های مختلفی توسط نهادهای ذیربط برگزار می‌شد که  محرم امسال با هم‌افزایی و همکاری میان این نهادها، تجمیع سوگواره‌ها تحت یک پرچم با عنوان «سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)» در دستور کار قرار گرفت.

 

به گفته «حجت‌الاسلام مرتضی حاجیانی» این سوگواره از اول ماه محرم 1400 آغاز شد و بیش از 11 هزار اثر  در بخش ملی به این جشنواره ارسال شد که 4 هزار و 12 اثر در بخش مردمی و 6 هزار و 996 اثر در بخش حرفه‌ای با حضور داوران تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

وی در تشریح برنامه اختتامیه این سوگواره گفت: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از مدیران ارشد صداوسیما روز سه‌شنبه 10 خردادماه از ساعت 10 صبح در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی به اهتزاز پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) با حضور تولیت این آستان اشاره و تأکید کرد: در این مراسم از برگزیدگان سوگواره تقدیر و از خانواده محترم شهدا نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.