به گزارش کرب و بلا، مدیر دارالقرآن آستان امام حسین(ع) مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز در راستای ترویج آموزه‌های دینی قرآن کریم را تشریح کرد.

 

«شیخ خیرالدین علی الهادی» با تأکید بر اینکه با حمایت تولیت شرعی آستان حسینی، برنامه‌ریزی‌های این سازمان منسجم‌تر و با پیشرفت همراه شده است، اظهار داشت: ما از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی در عرصه معرفتی قرآن را آغاز کردیم و جنبش قرآنی خود را از طریق همکاری با نهادهای وابسته به آستان حسینی به دیگر استان‌های عراق و حتی دیگر کشورها اشاعه دادیم.

 

وی از تأسیس و فعالیت مرکز ویژه «برنامه‌ریزی بین‌المللی»، مرکز «آموزش قرآن»، مرکز «آموزش دانشگاهی»، مرکز «مطالعات و تحقیقات دانشگاهی»، مرکز «اطلاع‌رسانی قرآن»، مرکز «مردمی اداری و دارایی»، «مرکز نشر و چاپ قرآن کریم» و همچنین «مرکز نقاشی‌های هنری در حوزه قرآن» در راستای ارتقای ساختاری این نهاد نام برد.

 

به گفته شیخ علی الهادی، از جمله پروژه‌های تحقیقاتی دارالقرآن آستان حسینی، تدوین «دانش‌نامه قرآنی اهل‌بیت (ع)» ویژه سخنان معصومین(ع) در زمینه قرآن بوده که تاکنون 60 جلد آن به چاپ رسیده است

 

مدیر دارالقرآن آستان حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی این مرکز جهت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات ملی قران در قالب «جایزه قرآن کربلا» اکنون در تدارک برپایی مسابقات بین‌المللی با عنوان جایزه بین‌المللی قرآن کربلا هستیم.

 

شیخ الهادی در ادامه افزود: آستان مقدس حسینی همچنین قصد دارد مسابقه قرآنی بین‌المللی با عنوان «عتبات و زیارتگاه‌های مقدس» را با دعوت از کشورهایی مانند ایران و سوریه که دارای عتبات ائمه معصومین(ع) برگزار نماید و امیدواریم از کشور عربستان و زیارتگاه‌های شیعی در افغانستان هم بتوانیم نمایندگانی را در این رویداد بین‌المللی پذیرا باشیم.

 

وی همچنین به گسترش فعالیت‌های این در خارج از کشور عراق اشاره کرد و گفت: دارالقرآن آستان حسینی زیر خیمه امام حسین(ع) کار می‌کند و ما نیاز امت اسلامی به این فضای حسینی را درک می‌کنیم از همین رو درخواست‌های بسیاری را از کشورهای متعدد دریافت کردیم تا شعبه‌هایی از دارالقرآن را دایر کنیم و تاکنون علاوه بر کشور ایران، شعبه‌هایی از دارالقرآن آستان حسینی در کشورهای اندونزی، سوریه، لبنان، آفریقا، شرق آسیا و اروپا تأسیس شده‌اند.

 

مدیر دارالقرآن الکریم آستان امام حسین (ع) در خاتمه تأکید کرد: مهم‌ترین رسالت مرکز قرآنی آستان حسینی این است که با تمام توان به همه مشتاقان آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، ارائه خدمات نماییم و تلاش می‌کنیم همه اقشار را با علوم قرآن مأنوس کنیم.