به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از برگزاری جشن اتمام طرح توسعه حرم مطهر علوی همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

 

محمد جلال‌مآب ضمن اعلام این خبر گفت: کار اجرایی طرح توسعه حرم امام علی (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با بیش از 220 هزار مترمربع زیربنا با همت مهندسان، کارگران و هنرمندان ایرانی به اتمام رسیده و قرار است در عید غدیر امسال طی آئینی باشکوه، به‌صورت کامل تحویل آستان مقدس علوی شود.

 

وی با بیان اینکه منابع مالی این طرح از محل نذر خیران حرم‌ساز و کمک‌های داوطلبانه مردمی تأمین شده است افزود: طی سال‌های گذشته و به موازات پیشرفت طرح و بنا بر نیاز عتبه علوی، بخش‌هایی از شبستان و صحن حضرت زهرا (س) تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

 

جلال‌مآب با بیان اینکه ایرانیان از قرن‌ها پیش، در زمینه عمران و آبادانی حرم‌های مطهر فعال بودند افزود: بسیاری از ابنیه موجود در اعتاب مقدسه مانند ایوان مصفای نجف، مسجد صفوی در کاظمین و ... از آثار فاخر و ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه ستاد توسعه و بازسازی عتبات یک تشکل مردم‌نهاد است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مردم، هرسال شاهد رشد کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی به این ستاد هستیم  و در حال حاضر نیز حدود پنج هزار نفر در کشور به صورت مستمر با این ستاد همکاری دارند که کم‌تر از 400 نفر از آن‌ها حقوق، آن هم به میزان کم دریافت می‌کنند و بقیه این افراد بدون هیچ چشمداشتی مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد: هرچند بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) به‌ویژه در بخش اسکان و تغذیه با مشارکت موکب‌ها از جمله مأموریت‌های این ستاد است اما این ستاد در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و کرونا و مواردی که نیاز است که به کمک مردم بیاید؛ با کمک موکب‌ها و خیران حرم‌ساز، مشارکت فعال داشته است.