به گزارش کرب و بلا، چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین (ع) با رویکرد قرآن کریم و مسائل دنیای معاصر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هشتم و نهم شوال برابر با دهم و یازدهم ماه May به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) شهر کربلا برگزار خواهد شد.

 

این همایش توسط مرکز دارالقرآن الکریم آستان حسینی و همکاری دانشگاه الزهرا کربلا برگزار می‌شود که در واقع افتتاحیه همایش علمی پژوهش‌های قرآنی این مرکز است.

 

تبیین رویکرد صحیح قرآن کریم و پیروی از آن در اصلاح جامعه، برجسته ساختن ویژگی‌های رویکرد قرآنی در دعوت به اصلاح جامعه و تأکید بر جامعیت و جهان‌شمول بودن قرآن کریم از جمله اهداف این رویداد علمی بین‌المللی است.

 

از دیگر اهداف این همایش می‌توان به تربیت فرد مسلمان در راستای شناخت مسائل معاصر، بررسی تازه‌ترین پژوهش‌های قرآنی و تحکیم روابط پژوهشی بین محققان جهت ارتقای هویت امت اسلامی اشاره کرد.

 

بر اساس اعلام دارالقرآن استان حسینی؛ تبیین الگوهای روابط اجتماعی بر اساس دیدگاه قرآنی، اصلاح اجتماعی از نظر امام حسین (ع) و ترسیم جامعه آرمانی با توجه به متن قرآنی و ارزیابی معضلات اجتماعی معاصر از منظر قرآن، از مهم‌ترین سرفصل‌های این همایش دوروزه است.

 

شرکت در چهارمین همایش بین‌المللی امام حسین (ع) با رویکرد قرآن کریم و مسائل دنیای معاصر برای عموم محققان و پژوهشگران داخل و خارج از عراق رایگان است و جهت بهره‌مندی عموم علاقه‌مندان امکان برگزاری همایش به صورت وبینار نیز در نظر گرفته شده است.

 

همچنین به شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی گواهی شرکت در همایش ارائه و مقالات برگزیده نیز در مجله معتبر علمی منتشر خواهد شد.