به گزارش کرب و بلا، پروژه‌های عمرانی و توسعه اعتاب مقدسه در کشور عراق چند سالی است به عنوان مهم‌ترین محور فعالیت در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که در جمع کارکنان و خادمان این ستاد سخن می‌گفت: پروژه‌های توسعه‌ای عتبات را فرصت‌های معنوی ارزشمند برای دوستداران اهل‌بیت (ع) دانست و اظهار داشت: این طرح‌های عمرانی با نگاه بلندمدت و چند صدساله طراحی شده‌اند.

 

«محمد جلال‌مآب» همچنین در تشریح اولویت‌های کاری سال 1401 گفت: اتمام و تحویل پروژه توسعه حرم امام علی (ع) در نجف، پیشرفت همزمان دو فاز طرح توسعه حرم امام حسین در کربلا، تسریع در اجرای طرح توسعه زیرسطحی حرم امامین جوادین (ع) مزین بنام صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین و آغاز طرح استحکام و مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین (ع) در سامراء ازجمله اقدامات اولویت‌دار این ستاد در سال‌جاری است.

 

وی به دستاوردهای ستاد توسعه و بازسازی عتبات در کربلای معلی کربلا اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته شاهد برگزاری جشن پایان عملیات ساخت سازه صحن حضرت زینب (س) با زیربنای بیش از 135 هزار مترمربع و نیز آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه حرم مزین بنام صحن امام حسن (ع) با 100 هزار مترمربع زیربنا به عنوان دو اتفاق بزرگ در توسعه علیه مقدسه کربلای معلا بودیم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از آغاز پویش نذر عتبات خبر داد و از عموم دوستداران اهل‌بیت دعوت کرد با اهدا تنها «7 هزار و 500 تومان در سال» از این فرصت معنوی ارزشمند و باقیات‌الصالحات برای توسعه حرم‌های مطهر بهره‌مند شوند.