به گزارش کرب و بلا، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن تشریح آخرین اقدامات در حوزه اعزام زائران عتبات عالیات عراق و سوریه، از آغاز ثبت‌نام عتبات رمضانی خبر داد.

 

«حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی» با اعلام اینکه در طرح نوروزی عتبات عالیات بیش از 14 هزار زائر به صورت هوایی به این سفر اعزام شدند، گفت: با پایان گرفتن اعزام عتبات نوروزی، ثبت‌نام و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان از روز نهم فروردین‌ماه آغاز شده و اعزام‌ها در حال انجام است.

 

وی همچنین تصریح کرد: علیرغم آمادگی سازمان برای اعزام‌های زمینی و همچنین استقبال متقاضیان در این رابطه و صحبت‌های شفاهی دست‌اندرکاران کشور میزبان مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی برای تشرف به عتبات، این مهم تاکنون صورت نگرفت و زائران اعزام شده در ماه‌های اخیر همگی به صورت هوایی به عراق عزیمت کردند.

 

به گفته حجت‌الاسلام رحمانی، در برنامه اعزام زائران ویژه ماه مبارک رمضان، بسته‌های مختلف شامل 7 شب، 8 شب، 9 شب، 12 شب و 21 شب تدارک دیده شده و افراد بنا بر شرایط و خواست خود می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر که از روز گذشته تاکنون حدود یک هزار و 500 نفر در عتبات ماه رمضان نام‌نویسی کرده‌اند، از عموم مشتاقان زیارت کربلای معلی و نیز مشاهد مشرفه سوریه در ماه رمضان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.atabat.haj.ir اقدام به ثبت‌نام نمایند.