به گزارش کرب و بلا، عرصه تعزیه‌خوانی کشور یکی از چهره‌های پیشکسوت خود را از دست داد. استاد «غلامعلی نادعلی زاده» از اساتید تعزیه‌خوانی استان سمنان در دامغان درگذشت.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی به مناسبت درگذشت این پیر غلام اهل‌بیت (ع)، فقدان استاد نادعلی زاده را ضایعه‌ای برای جامعه شبیه‌خوانی دانست و نوشت: هنر فخیم شبیه‌خوانی یکی دیگر از ذخایر خود را از دست داد.

 

«کاظم نظری» در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرد: مرحوم نادعلی زاده که با تخلص نادی دامغانی با سرایش و نگارش ده ها مجلس تعزیه، عنوان ملک‌الشعرای تعزیه معاصر ایران را به خود اختصاص داده بود، دین خود را به جامعه تعزیه ادا کرد و از این دنیا رخت بربست.

 

این پیشکسوت و پیر غلام حسینی از تعزیه‌خوانان بنام کشور بود که در سال 1320 در دامغان متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در تهران به پایان رساند و سال‌ها در رشته‌های هنری نظیر شعر، سرود و آهنگسازی، نمایشنامه‌نویسی، ساخت ماسک‌های نمایشی، بازیگری، کارگردانی، تئاتر، خوشنویسی، نقاشی و تعزیه‌خوانی فعالیت داشت.

 

مقام برتر تعزیه‌خوانی کشور در سوگواره پژوهشی تعزیه در اسفند 84، انتخاب به عنوان شاعر برگزیده اهل‌بیت (ع) در جشنواره شعر کوثر در سال 85، ساخت 150 مجلس تعزیه جدید از جمله آثار به یادگار مانده از این چهره هنر تعزیه ایران است.

 

استاد غلامعلی پس از سال‌ها فعالیت به عنوان تعزیه‌گردان، معین البکاء و تعزیه‌خوانی درگذشت. یبکر او ظهر امروز در گلزار شهدای روستای بق دامغان به خاک سپرده شد.