به گزارش کرب و بلا، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص زمان بازگشایی مرزهای زمینی گفت: طبق قول مساعد طرف عراقی، مقرر شد مرزهای زمینی نیز همانند مرزهای هوایی مشمول لغو روادید شود و برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی گردد.

 

«حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی» با بیان اینکه مرزهای زمینی از سال 98 به دلیل شیوع کرونا و عدم مجوز وزارت بهداشت دو کشور همچنان بسته است، گفت: با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت و رایزنی‌های سفیر ایران در بغداد، قول مساعد برای بازگشایی مرزهای زمینی داده شده است که منتظر اعلام این تصمیم هستیم.

 

حجت‌الاسلام رحمانی تأکید کرد: در حال حاضر مرزهای زمینی همچنان به روی زائران بسته است و مجوز یا مصوبه‌ای از سوی کشور عراق صادر نشده است؛ بنابراین متقاضیان و عاشقان زیارت اباعبدالله (ع) به هیچ عنوان به مبادی مرزی مراجعه نکنند چراکه امکانات کافی برای این افراد وجود ندارد و با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

 

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به محض دریافت مجوز تردد از مرزهای زمینی آن را به صورت رسمی اعلام و مبادرت به اعزام می‌نماید، گفت: امیدواریم وعده داده شده عملیاتی شود و شاهد تردد زائران از مسیر زمینی نیز باشیم.