به گزارش کرب و بلا، جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از واگذاری فاز دوم طرح توسعه حرم حسینی به ایران خبر داد و گفت: با توجه به موفقیت مهندسان، کارگران و استادکاران ایرانی در اجرا و پیشرفت فاز نخست از طرح جامع توسعه حرم مطهر امام حسین (ع)، تولیت آستان قدس حسینی، عملیات اجرایی فاز دوم این طرح را نیز به ایرانیان واگذار کرد.

 

«مجید نامجو» با بیان اینکه بزودی کلنگ اجرای فاز دوم توسعه حرم مطهر حسینی به زمین زده خواهد شد گفت: این طرح مزین بنام صحن امام حسن مجتبی (ع) با زیربنای 100 هزار مترمربع شامل فضای زیارتی، خدماتی و اداری است که در ضلع جنوب غربی باب القبله حرم مطهر قرار دارد و در دوطبقه در زیر زمین احداث می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: 70 درصد از مساحت صحن امام حسن (ع) به فضای زیارتی و عبادی اختصاص یافته و مابقی مربوط به بخش مهمانسرا و ساختمان جدید اداری حرم است.

 

به گفته نامجو، پیش‌بینی و احداث 600 چشمه سرویس بهداشتی، مسیر ویژه تردد دسته‌های عزاداری بویژه دسته عزاداری طویریج، بخش ویژه گمشدگان و ارتباط و اتصال صحن امام حسن (ع) با صحن حضرت زینب (س) از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

 

وی همچنین به خریداری زمین مورد نیاز احداث این طرح نیز اشاره کرد و گفت: زمین‌ها و املاک محل اجرای طرح از گرانقیمت‌ترین اراضی شهر کربلاست  و منابع مالی تملک این اراضی با همت تولیت آستان قدس حسینی و خیران عراقی تامین شده است.

 

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: فاز نخست از طرح توسعه حرم مطهر حسینی مزین بنام صحن حضرت زینب (س) هم اکنون با همت خیران و عوامل اجرایی در مرحله اجرای تاسیسات و نازک کاری قرار دارد.