به گزارش کرب و بلا، دبیرخانه همایش بین‌المللی اندیشه امام حسن مجتبی (ع) با اعلام فراخوانی از همه پژوهشگران جهت مشارکت در نهمین دوره این همایش دعوت کرد.

 

این رویداد علمی – پژوهشی در راستای همایش سالانه اندیشه امام حسن مجتبی (ع) است که با همکاری مشترک آستان قدس حسینی و عباسی، دانشگاه الکفیل، دانشگاه بابل و دیگر مراکز علمی و دانشگاهی عراق دوم صفر سال 1444 برابر با 30 ماه اوت 2022 میلادی برگزار خواهد شد.

 

از سوی کمیته نظارت بر همایش علمی بین‌المللی سالانه اندیشه امام حسن (ع) موضوع «سیره امام حسن مجتبی (ع) در مواجهه با تحریفات تاریخی و رد شبهات» به عنوان محور اصلی نهمین دوره این همایش اعلام شده است.

 

«حوادث سرنوشت‌ساز امت در دوران حیات امام حسن (ع)»، «لحظات تاریخی زندگی امام حسن مجتبی (ع) از تولد تا شهادت»، «شایعات و تأثیر آن در تضعیف وحدت کلمه در عصر امام حسن (ع)» از جمله موضوعاتی است که جهت ارسال آثار علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده است.

 

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، مقالات پژوهشی با استناد به منابع دقیق علمی و به دو زبان عربی و انگلیسی پذیرفته می‌شود. همچنین آثار ارسالی پیش از این نباید در رویداد علمی مشارکت و یا در نشریات علمی چاپ و منتشر شده باشد.

 

عموم پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را حاوی 300 کلمه تا تاریخ 15 مارس، 24 اسفندماه و 12 شعبان المعظم و اصل مقالات و آثار علمی خود را شامل 3000 تا 10000 کلمه در قالب فایل word تا تاریخ 20 مارس 2022 برابر با 19 شوال و 30 اردیبهشت‌ماه 1401 از طریق نشانی https://forms.gle/t55kXRHDp3GW9Zwx5 ارسال نمایند. آثار برتر این فراخوان در ویژه‌نامه مقالات همایش چاپ و منتشر خواهد شد.

 

نهمین همایش بین‌المللی اندیشه امام حسن مجتبی (ع) سه‌شنبه 30 اوت سال 20222 برابر با دوم ماه صفر 1444 قمری به میزبانی دانشگاه بابل عراق برگزار خواهد شد