به گزارش کرب و بلا، در روزهای منتهی به سالروز شهادت امام کاظم (ع)، شیعیان عراق مطابق رسم هرساله از شهرهای دور و نزدیک به صورت پیاده و در قالب کاروان‌های عزادار در حال عزیمت به سمت کاظمین هستند.

 

با توجه به افزایش لحظه‌به‌لحظه زائرانی که از دیگر کشورها قصد تشرف به استان امامین الجوادین را دارند و لزوم تأمین سلامت زائران عزادار، اداره بهداشت و درمان آستان قدس حسینی برای نخستین بار مسئولیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی این مراسم را عهده‌دار خواهد بود.

 

این اقدام با دستور تولیت آستان حسینی و همکاری کادر تخصصی پزشکی داخل و خارج کشور عراق صورت گرفته و تمامی تمهیدات درمانی از جمله جدیدترین تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه‌های صحرایی، خودروهای مجهز به دستگاه (pcr) جهت معاینه و ایزوله کردن افراد مشکوک به ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش بیماری و حفظ سلامت زائران در نظر گرفته شده است.

 

در کنار خدمات بهداشتی، تعداد زیادی از موکب‌های حسینی برای پذیرایی از زائران بارگاه امام هفتم (ع) در مسیر حرکت عزاداران برپا شده و آماده خدمت‌رسانی هستند.

 

مراسم عزاداری امام موسی کاظم (ع) طبق یک آئین قدیمی از روز 21 رجب همزمان با تاریخ مسموم شدن آن حضرت تا روز شهادت ایشان در شهر کاظمین و در جوار حرم ملکوتی حضرت برگزار می‌شود.