به گزارش کرب و بلا، به همت کانون ادبی خانه فرهنگ «سلام» فرهنگسرای گلستان، همزمان با ایام ولادت حضرت علی (ع)، شب شعر «غزل ارادت» با حضور جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان برگزار شد.

«عبدالجبار کاکائی»، «حمیدرضا شکارسری»، «ناصر فیض» به عنوان مهمان ویژه در این محفل ادبی حضور داشتند و اشعاری را به محضر حضرت علی (ع) تقدیم کردند.

 

در آغاز این مراسم عبدالجبار کاکائی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین محافلی با محوریت تکریم شعر آئینی، اظهار داشت: در ادبیات مرسوم آیینی روزگار ما و در توصیف پیشوایان دین، اولیا و ائمه (ع) به‌ویژه در میان شاعران جوان و کم تجربه تر می‌بینیم که توصیف فیزیکی شخصیت آنان پیشی می‌گیرد.

 

وی خطاب به جوانانی که در ابتدای مسیر شاعری هستند، از هنر توصیف «نظامی گنجوی» یاد کرد و متذکر شد: نظامی در توصیف شمایل شخصیت‌های داستانی چنان حماسه‌آفرینی ادبی کرده که زبان همه قاصر است. این موضوع در حالی است که وقتی به مدح پیامبر اسلام (ص) می‌رسد، از زاویه‌ای دیگر به او می‌پردازد و بنابراین هرچه قدر بخواهیم در توصیف شمایل و شخصیت فیزیکی ائمه (ع) تلاش کنیم، باز هم زیر بلیط نظامی قرن ششم هستیم.

 

این شاعر آئینی رسالت شعر آئینی را بعد معنوی آن دانست و تصریح کرد: شاعری مثل مولانا برای توصیف «شمس تبریزی»، معنویت و بعد روحانی او را در اشعارش تجلی می‌بخشد و امیدوارم شعر آیینی ما بیشتر در عمق حرکت کرده و دقیق‌تر بتواند به ابعاد معنوی و روحانی معصومین و ائمه (ع) بپردازد.

 

کاکایی در پایان ابیاتی را در مدح و منقبت حضرت علی (ع)، قرائت کرد و این محفل ادبی با شعرخوانی ناصر فیض و همچنین «زهرا بوالحسنی»، «مسعود لواسانی»، «صبا کاشانی» از شاعران جوان و همچنین اجرای نواهای آئینی خاتمه یافت.