به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کشتی‌رانی والفجر امکانات بسیار خوبی از جمله کشتی‌های تندرو و کشتی برلیان دارد که هم به لحاظ امکانات و هم به لحاظ زیبایی در سطح بسیار بالایی هستند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان سفر از بندر خرمشهر به بندر بصره یک ساعت و نیم است، افزود: این کشتی می‌تواند آن دسته از مسافرینی که برای بازدید، تجارت یا پروژه‌های خود مقصد سفر به عراق را دارند مورد استفاده قرار گیرد. 

اوحدی همچنین تاکید کرد: این کشتی می‌تواند در مناسبت‌ها به برنامه‌های سازمان کمک فراوانی کند. 

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به اربعین سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در اربعین با معضل بزرگی در مرز‌ها مواجه شدیم اما امکانات و ظرفیت دریایی، بسیار ظرفیت خوبی است که می‌تواند به حل این مسئله کمک کند. 

سعید اوحدی در پایان از سفرهای زیارتی سیاحتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: نگاه سازمان حج و زیارت بر این است که در ایام نوروز یا ایام ویژه سال، اعزام‌های سیاحتی و زیارتی را از طریق دریا برای زائرین تعبیه کنیم تا هم سفر آبی داشته باشند و هم به برنامه‌های زیارتی خود برسند که امیدواریم از این طریق در آینده‌ای نزدیک، ‌ شاهد ارائه برنامه‌های متنوع برای زائرین باشیم.


برگرفته از باشگاه خبرنگاران