به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به نقل از پایگاه الکفیل، پرچم در طول تاریخ، پیام‌های معنوی و روحانی با اهمیتی داشته است. اهمیت این مطلب زمانی بیشتر می‌شود که این پرچم متعلق به نواده رسول مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم باشد. بدون شک این پرچم آثار معنوی و روحانی غیرقابل توصیفی در دل‌های مومنان خواهد داشت، چرا که پرچم سرخ حسینی، پرچم ایثار، شجاعت و از جان‌گذشتگی در مسیر حق و عدالت است. پرچمی که با خون پاک‌‌ترین بندگان خدا در صحرای کربلا درآمیخت. پرچمی که در دستان عباس علیه‌السلام بود. 
این مطالب تمام آن چیزی است که به سرعت از مقابل دیدگان عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام با دیدن پرچم گنبد مطهر امام حسین علیه‌السلام مرور می‌گردد. امری که در دومین فستیوال امیرالمومنین علیه‌السلام در شهر لکناو هندوستان قابل مشاهده بود. فضایی روحانی که از وصف کلمات و زبان خارج است. چگونه می‌توان چشمان اشک بار عاشقان و توسل محبان به صاحب پرچم را توصیف نمود؟! 
پرچم در طول زندگی بشری از اهمیت معنوی بسزائی برخوردار بوده و بعد معنوی و سمبلیک داشته است. از این منظر، پرچم امام حسین علیه‌السلام تاثیر و نقش بسزائی در روحانیت و معنویت حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی عتبات مقدسه و بالاخص این فستیوال و سرزمین‌های دور دارد چرا که فاصله‌‌های موجود بین سرزمین‌های مقدسی را که در برگیرنده مرقدهای مطهر هستند با این کشور‌ها کم می‌نماید. 
آقای عبدالامیر السلامی، رئیس هیات اعزامی آستان مقدس عباسی از استقبال مسلمانان از مذاهب مختلف و مسیحیان در شهر لکناو هندوستان از بخش عرضه پرچم مطهر در این نمایشگاه خبر داد. وی از تقدیم گل‌های قرمز با برچسب یا حسین و یا عباس به زبان انگلیسی بین بازدیدکنندگان خبر داد.