به گزارش کرب و بلا، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در تشریح آخرین فعالیت‌های این ستاد در توسعه اعتاب مقدسه در کربلای معلی گفت: با توجه به پیشینه ستاد بازسازی عتبات عالیات در توسعه حرم‌های مقدس اعتماد فی‌مابین ایران و طرف عراقی پدید آمده است.

 

به گفته «یوسف افضلی» طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) سه صحن اصلی به نام‌های صحن امام حسین (ع)، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام زمان (عج) دارد که فاز نخست آن در قالب احداث صحن حضرت زینب (س) به ایرانیان و ستاد بازسازی عتبات سپرده شد.

 

 وی در ادامه افزود: احداث صحن حضرت زینب با مساحتی بالغ بر پنج هکتار از اواخر سال 94 آغاز شد و قرار بود تا سال 1400 به پایان برسد. بر همین اساس، در مرحله نخست با شیوع کرونا، فعالیت ستاد بازسازی عتبات در عراق متوقف شد و فقط احداث صحن حضرت زینب (س) با وجود محدودیت‌ها ادامه پیدا کرد؛ تا جایی که نیروهای ستاد، مهندسان و کارگران ایرانی بیش از 5 ماه در کربلا ماندند تا بتوانند روند اجرای سازه بتنی را با وجود کرونا انجام دهند.

 

افضلی همچنین از احداث صحن امام حسن مجتبی (ع) نیز خبر داد و گفت: به تازگی مأموریت ایجاد صحن امام حسن مجتبی (ع) در سمت شرق خیابان قبله به ستاد بازسازی ابلاغ‌شده است. این صحن دو هکتار زمین و چهل هزار متر مربع زیربنا دارد و در سیزدهم رجب یا نیمه شعبان مراسم کلنگ زنی آن انجام می‌شود.

 

بر اساس اظهارات معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در حال حاضر تجهیز کارگاه‌ها برای مقدمات احداث این صحن جدید در سمت شرق حرم امام حسین (ع) آغاز شده و با حضور مسئولین عراقی و عتبه امام حسین (ع) کلنگ زنی آن را در کنار صحن حضرت زینب (س) به‌زودی انجام خواهد شد.