به گزارش کرب و بلا، از سوی معاونت جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام، فراخوان ارسال آثار به جشنواره آئینی جوانان عاشورایی منتشر شد.

 

این جشنواره ویژه رده سنی 12 الی 35 سال در پنج رشته «دعا و مناجات خوانی»، «مداحی»، «شعر و سبک»، «گروه سرود» و «محصولات رسانه‌ای» برگزار می‌گردد که برادران در تمامی رشته‌ها و بانوان در دو رشته شعر و سبک و محصولات رسانه‌ای می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

دعا و مناجات شامل ادعیه مشهور (کمیل، ندبه، توسل، مناجات شعبانیه»، ادعیه خاص ماه مبارک رمضان (افتتاح، ابوحمزه ثمالی، دعای سحر) و مناجات‌های صحیفه سجادیه به عنوان موضوعات محور دعا و مناجات خوانی معرفی شده است.

 

در بخش مداحی؛ مدح‌خوانی میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) با تکیه بر شخصیت جامع حضرت به عنوان اسوه جوانان عاشورایی در ارتباط با خدا، اخلاق حسنه، مبارزه با جبهه باطل، مدح‌خوانی انوار کربلا (امام حسین، حضرت اباالفضل و امام سجاد (ع)، مدح‌خوانی میلاد امام زمان (عج) با تکیه بر مفهوم حقیقی انتظار محور آثار ارسالی است و بخش شعر و سبک نیز به شعر (در قالب کلاسیک) و سرود (شعر به همراه سبک) با موضوع موالید شعبانیه میلاد امام حسین، حضرت اباالفضل، امام سجاد، حضرت علی‌اکبر و امام زمان (ع) تعیین شده است.

 

بر اساس این فراخوان موضوعاتی از جمله موالید شعبانیه، شهید و شهادت؛ بخصوص شهدای نوجوان، کارکرد پدیده هیئت در احیاء امر اهل‌بیت (ع)، گفتمان سازی جریان ولایت در جامعه، ویژگی‌های جوان عاشورایی با توجه به آیات، روایات و عرصه‌های ویژه جهاد جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب موضوعات بخش گروه سرود و محصولات رسانه‌ای این رویداد دینی است.

 

همچنین در بخش ویژه قرار است ایده‌های جذاب و نوآورانه در جذب نوجوانان و جوانان به هیئت و روش مدیریت و تشکیلات هیئات نوجوانان و جوانان به مسابقه گذاشته شود.

 

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره آئینی جوانان عاشورایی تا 26 بهمن‌ماه فرصت دارند با مراجعه به وب‌سایت جشنواره به نشانی eheyat.com آثار خود را ارسال نمایند.