به گزارش کرب و بلا، در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر و نماینده ولی‌فقیه در این جمعیت با تولیت آستان قدس علوی بر افزایش همکاری مشترک جمعیت هلال‌احمر ایران و آستان علوی تأکید و موافقت شد.

 

در این دیدار «پیرحسین کولیوند» با قدردانی از همکاری، مشارکت و حمایت تولیت عتبه علوی برای راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع)، بر استمرار و افزایش همکاری‌های مشترک جهت خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به زائران تأکید کرد.

 

در این دیدار دو طرف در خصوص راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع) و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران، مجاوران و افرادی که در شهر نجف هستند، تبادل‌نظر کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران، افتتاح این بیمارستان را گامی مهم در مسیر خدمت به زائران حرمین شریفین در عراق عنوان کرد.

 

این بیمارستان عمومی شامل هفت طبقه و با مساحتى بالغ بر 16 هزار و 800 متر مربع، داراى 9 بخش ویژه عمل جراحى و سه بخش اورژانس مجهز به دستگاه‌ها و لوازم پزشکى پیشرفته و مدرن است و بخش‌های تصویر‌برداری و آزمایشگاه، آنژیوگرافی، ماموگرافی، تصویر‌برداری فک و جمجمه، بخش اورژانس شامل اتاق عمل جراحی و ...، درمانگاه‌های تخصصی زنان، کودکان، دندانپزشکی، داخلی از جمله بخش‌های این مرکز درمانی است.

 

لازم به ذکر است فاز اول بیمارستان 220 تخت خوابی امام علی (ع) امروز دوشنبه با حضور مسئولان ارشد ایرانی و عراقی در نجف اشرف افتتاح خواهد شد. همچنین فاز دوم این بیمارستان همزمان با میلاد حضرت علی (ع) افتتاح خواهد شد و در عید غدیر خم این بیمارستان به بهره‌برداری کامل می‌رسد.