به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به نقل از ابنا، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام مراسم تشییع نمادین این امام همام با حضور خیل عظیم شیعیان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت در حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.

شیعیان عراق رسم حمل تابوت بر روی پل‌های واقع بر روی روهای دجله و فرات را از سال‌های دور انجام داده و امسال نیز همانند سال‌های گذشته به بازسازی صحنه حمل تابوت نمادین امام موسی کاظم علیه‌السلام پرداخته و در رثای این امام همام به سوگ نشستند.

دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی نیز پشت تابوت نمادین به عزاداری پرداخته و سایر مردم نیز با ناله و اندوه، سالروز شهادت هفتمین امام و پیشوای خود را در غم و اندوه بسر کردند.

این مراسم صبح روز یکشنبه 25 رجب المرجب سال 1435 مصادف با 4 خردادماه 1393 و با حضور جمعیت بزرگی از پیروان و دوستداران خاندان عصمت و نبوت در کربلای معلی برگزار و تشییع کنندگان به طرف صحن مقدس کاظمین حرکت کردند.

تولیت آستانه مقدس کاظمین امروز اعلام کرد که بیش از 8 میلیون زائر برای زیارت مرقد مطهر امام موسی کاظم و امام محمد تقی علیهما‌السلام وارد کاظمین شده‌اند.

بر اساس این گزارش امسال 43 رسانه داخلی و خارجی مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام پوشش می‌دهند.

«جمال الدباغ» مسئول تولیت آستانه مقدس کاظمین در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 8 میلیون زائر در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام شرکت کردند و نقل و انتقال زائران با همکاری گسترده وزارت کشور و استانداری بغداد ادامه دارد.

زائرانی که از مناطق مختلف با پای پیاده عازم این شهر شده‌اند تاکید کردند، تهدیدات تروریستی را که کاروان‌های زائران را هدف گرفته است به چالش می‌کشند، آن‌ها همچنین خواستار وحدت کلمه و نفی تروریسم شدند.